AI optimalizace je šance, ne strašák
AIO - optimalizace WEBu pro věk využívání umělé inteligence
Používání umělé inteligence pro WEB stránky výrazným způsobem zjednodušilo jejich tvorbu i aktualizaci. Náklady spojené tvorbou WEBu se postupně snižují, vznikají dokonce komplexní aplikace, které vám pomůžou v rámci celkového konceptu. Současně to ale znamená obrovský nárůst jen průměrně kvalitního obsahu na internetu, který je často vytvářen s cílem zjednodušit si práci, něco prezentovat, ale bez jakékoliv přidané hodnoty. Na tuto „realitu“ již Google zareagoval několika „Core Updates„, které se soustřeďují na zlepšení výsledků vyhledávání v této nové situaci.
Pozn.: Dokud se označení neusadí, pro zkratku AIO můžete také nalézt Artifical Inteligence Overviews. Tak já zatím zůstanu u AIO jako „AI Oprimalizace“.
Co si tedy představit pod pojmem AI optimalizace?
Není na tom zase tak moc geniálního. Jako vždy v oblasti SEO – pořád jde výhradně o KVALITNÍ OBSAH A JEHO ODPOVÍDAJÍCÍ PREZENTACI.
Všichni budeme v budoucnu využívat umělou inteligenci a ani nás nenapadne, že by na tom bylo něco špatně. Na druhou stranu právě vyhledávač je tu od toho, aby svému uživateli poskytnul tu nejvhodnější informaci odpovídající potřebám a hledanému cíli. Odpovězte si jednoduše sami – jakou hodnotu a kvalitu přivede na dotaz uživatele, pokud mu poskytne něco, co lze nalézt na dalších desítkách a možná stovkách jiných WEB stránek. Hodnota je rovna NULE. A nebo jinak. Podle čeho se má rozhodovat, který WEB si zaslouží TOP pozice? Ten který naklonoval stovky stránek obsahu přes AI a nebo ten, který poskytuje něco nového, co tu ještě nebylo. Myslím si, že ta odpověď je docela jednoduchá.
Takže AI Optimalizace má za cíl totéž, co je základem klasického SEO – vydestilovat kvalitu a hodnotu kterou nabízí tvůrce WEBu a tuto prezentovat s maximální pečlivostí ohledně všech nebo alespoň nejdůležitějších hodnotících parametrů Google.
Základy AI optimalizace:
Nejdůležitější hodnotící kritéria v rámci AIO jsou:
- Význam.
- Relevantnost.
- Kvalita.
- Použitelnost.
- Kontext.
- Význam.
Tedy prvky, které Google zakomponoval do svého hodnotícího systému EEAT – tedy E – Experience; E – Expertise; A – Authoritativeness ; T – Trust. Velmi se mi líbí komentář Google k tomuto hodnocení, jeho vyjádření důležitosti daného textu, obsahu:
„Zvažte, do jaké míry má tvůrce obsahu pro dané téma potřebné zkušenosti z první ruky nebo ze života. Mnoho typů stránek je důvěryhodných a dobře plní svůj účel, pokud je vytvářejí lidé s bohatými osobními zkušenostmi.“
A teď si modifikujme výše uvedené na obsah vytvořený umělou inteligencí a odpovězte si sami na moji otázku:
„Pokud pro tvorbu obsahu vašeho WEBu použijete AI umělou inteligenci zvažte, do jaké míry je výsledný obsah pro dané téma jedinečný, modifikovaný vaší vlastní zkušeností z první ruky nebo ze života. Mnoho typů stránek může dobře plnit svůj účel, pokud je doplníte svými bohatými osobními zkušenostmi.“
Je tohle případ také vašich AI stránek? Pokud ANO, pak i v době AI lze předpokládat, že se umístí na lepších příčkách SERPu a vy se můžete těšit na vysokou návštěvnost.