Konverze; Konvezní cíle
Konverze; Konverzní cíle

Konverze = splnění požadovaného chování

Konverze je vlastně definice měřitelného výsledku snažení o efektivní marketing na internetu. Jedná se o záznam, evidenci chování uživatele/čtenáře, který udělá nebo udělal akci, kterou po něm chci, kterou měřím. U WEBu kadeřnictví to bude třeba registrace klientky na zvolený termín přes Internet [měřeno tlačítkem Potvrzení termínu] nebo využití slevového kuponu při objednávce [měřeno vyplněním pole Kupón]. U marketingového webu velké korporace to může být třeba registrace email adresy pro zasílání Newsleteru a nebo rovnou objednávka zboží. Důležité je, abych si jasně definoval nejen jaké konverze chci měřit, ale zda jsem opravdu schopen tyto konverze efektivně hodnotit v čase.

Konverze => Konverzní cíle

Přemíra měřených konverzí může vést k ne zcela transparentním výsledkům kampaní. Jestliže mě zajímá A) Pročtení celé stránky, současně B) minimální dobu čtení konkrétní stránky, jako další cíl si zvolím C) proklik na kontaktní údaje a k tomu ještě D) vyplnění emailu na zasílání Newsletteru. Budu tedy měřit samostatně tyto čtyři konverzní cíle, pak je můžu a budu hodnotit správně jako samostatné cíle. V čase, v objemu, třeba i podle lokality. Také můžu hodnotit, kolik % mých čtenářů WEB a článek zaujal a rozhodli se díky tomu svěřit mi jejich email pro další komunikaci. A nebo jestli daný článek je opravdu tak zajímavý, že ho čtenáři dočtou až na konec. Oba tyto cíle a měření jejich konverzního poměru bude naprosto v pořádku. Jakmile budu hodnotit (a hlavně prezentovat) Konverzní poměr jako celek, za celý můj WEB a všechny mé Konverzní cíle, nebude to fungovat. Prezentovat výsledek jako úspěšnost konverzí přes 300% asi není úplně ono. Protože se jednalo o návštěvu jediného návštěvníka, který ale prošel a realizoval všechny mé cíle. Asi se shodneme na tom, že takováto statistika mě ve vyhodnocování kvality mého webu moc kupředu neposune.

Co si zapamatovat?

U statistického hodnocení PPC kampaní a vyhodnocování Konverzí a Konverzních cílů platí, že stejná data mohou poskytovat různé výsledky. Nejen když hodnotím návštěvníky a jejich chování na mém WEBu. Ale vždy je potřeba si opravdu umět správně odpovědět na otázku = Co já to vlastně měřím?? 

Další články

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎