Nízký objem vyhledávání

Nízký objem vyhledávání

Nízký objem vyhledávání - Nízké skóre kvality

 

Nízký objem vyhledávání je pro některé inzerenty v PPC systému Google Ads strašidlo. Jedná se o informaci, která často zasahuje do klíčových požadavků inzerenta. Dáme si tu práci a vybereme z našich marketingových materiálů desítky klíčových slov, která by klienti mohli hledat. Potom pomocí nejrůznějších nástrojů, včetně (a nejen) pomocníka pro vyhledání klíčových slov od Google najdeme další stovky a někdy i tisíce dalších slov a slovních spojení. 

Pečlivě jsme klíčová slova vyhodnotili, odstranili ta, která jsou duplikovaná, nebo i nadbytečná. Zamysleli jsme se nad tím, jak bude svůj dotaz formulovat náš klient. Tedy nikoliv „nejlepší zmrzlina široko-daleko“, ale „nejlepší točená zmrzlina praha“. Tedy jako příklad – to mě neberte tak úplně za slovo – to klíčové 😊. Každopádně k informaci o tom, co mám dělat v případě, že se mi tato hláška objeví v Google Ads u mých klíčových slov lze shrnou následující:

  • Než systém zastaví klíčová slova, vyhodnotí počet vyhledávání za posledních dvanáct měsíců. Pokud tedy prezentuji novou službu nebo produkt, není se čemu divit, že ho vyhledávač nezná…
  • Klíčové slovo bude neaktivní, dokud se nezvýší návštěvnost z vyhledávání. A tehdy toto klíčové slovo začne spouštět zobrazování reklam.
  • Pokud se počet vyhledávacích dotazů pro klíčová slova jen nepatrně zvýší, budou znovu aktivována a začnou znovu spouštět zobrazování reklam. Aktualizace cca. 1x týdně.
  • Klíčová slova se stavem Nízký objem vyhledávání nemají žádný negativní dopad na zbytek klíčových slov a PPC reklam.
  • Při vyhledávání klíčových slov se stavem Nízký objem vyhledávání se i tak budou zobrazovat reklamy. Je to proto, že obecnější slova spouští reklamu. Naši, nebo konkurenční.

Klíčová slova ve stavu "Nízký objem vyhledávání" - řešení

Klíčové slovo s nízkým objemem vyhledávání můžu:

    1. Nechám to jak to je. Pokud se klíčové slovo začne vyhledávat, znovu se aktivuje. 
    2. Odstraním slovo a využiji alternativních návrhů.
    3. Změním typ shody klíčového slova na něco širšího. Pokud už nemám „volnou shodu“. 
    4. Změním klíčové slovo na něco obecnějšího. 

A nezapomeňte, že:

  • Objem vyhledávání samozřejmě souvisí i s ostatními omezeními reklamy – například Location nebo Age. 
  • A OPRAVDU neexistuje žádné alternativní klíčové slovo, které popisuje stejnou nebo podobnou skutečnost a přitom je hledáno více? 
  • A také – zcela jistě máme spoustu klíčových slov, která nejsou vůbec, nebo jsou málo zobrazována, ale je to kvůli nízké kvalitě titulků a textů.
  • Není také důležité se věnovat i této části PPC kampaní?
  • A pak je ještě varianta podívat se na nejbližší hledaná slova nebo slovní spojení v rámci SEO optimalizace a situaci využít ve váš prospěch.

Další články

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎