Zlepšení pozice ve vyhledávači Google, Seznam, Bing…

1️⃣ Jak zlepšit pozici ve vyhledávačích?

2️⃣ Jak vytvořit stránky, kterých si bude všímat Google , Seznam i Binq?

3️⃣ Mé web stránky se mají zobrazit před konkurencí.

4️⃣ Chtěl bych tu nejlepší prezentaci pro můj WEB.

SEO Pracoviště

Nebojte se, na otázku jak zlepšit pozici ve vyhledávačích odpověď přece jen existuje. I když se rozhodně nedá říci „samozřejmě existuje“. Ale jako u čehokoliv, co má mít svoji hodnotu i zde je potřeba konstatovat, že to je práce jako každá jiná a pozice na vyhledávači typu Seznam.cz nebo Google i Bing se musí odpracovat. To znamená, že se musíte vy nebo někdo jiný seznámit s požadavky, které daný vyhledávač má na vaši stránku a její obsah. Tyto požadavky potom naplnit vlastním a kvalitním obsahem. Protože když to neuděláte vy, udělá to vaše konkurence. 

Článek si neklade za cíl sepsat souhrnnou kuchařku na celou oblast SEO optimalizace. Na to jsou často knížky o několika stech stránkách. Cílem je ukázat v základu většinu požadavků, které je nezbytné splnit. Protože přece chcete být vidět, chcete ukázat světu co umíte a čím byste rádi oslovili své zákazníky. Takže ani já zde nebudu psát dlouhé odborné elaboráty, ale pokusím se co nejvíce stručně vás seznámit s oborem, který se komplexně nazývá Search Engines Optimization

Základy pro vaše lepší pozice přirozeného hledání:

Zlepšení pozice ve vyhledávači - to znamená přemýšlet o klientech

A jako konzultant a SEO optimalizátor vám můžu i díky rozsahu svých zkušeností pomoci v analýze vašich dat, pro správné manažerské rozhodování. Jakým způsobem je vhodné dále rozvíjet vaši online prezentaci. A jak právě díky vhodným úpravám vašeho WEBu můžete dosáhnout maximálního efektu.

SEO optimalizace stránek ale nedává odpověď na všechny otázky

 Ale určitě se v rámci SEO optimalizace jedná o dobrou strategii, jak se vyhnout zbytečné a neproduktivní práci. Budete mít základní jistotu v tom, že vámi vložená energie a čas do přípravy stránek se vám vrátí alespoň v tom, že nebudete na chvostu pelotonu. Pelotonu stránek s podobným obsahem, to je oč tu běží. Pro ilustrací použiji část vtipu:

Jeden turista = Ať budeš jak chceš rychlý, nikdy neutečeš lvovi… Druhý turista= Nemusím být rychlý jako lev. Stačí, když budu rychlejší než ty…

Stručný návod na zlepšení pozice v jakémkoliv vyhledávači

Indexování pro vyhledávač Google znamená, že Google si uloží informace o vašich stránkách do svého vlastního indexu, databáze. A tato jeho „databáze internetu“ mu potom slouží pro odpověď čtenářům při jejich vyhledávání. Dále v článku uvádím často i detailní rozbor parametrů, které je nezbytné brát do úvahy v okamžiku, kdy chcete své stránky posunout v hodnocení vyhledávačů na vyšší pozice. Často se ale jedná vlastně o základní kvalitativní hodnocení stránek a jejich obsahu. Ale není asi překvapením, že i dnes existuje spousta stránek, které mají do dobrého stavu dost daleko. Cílem optimalizace pro vyhledávače tedy je maximalizovat šanci, že databáze Google vyhodnotí vaše stránky jako nejlepší. Nebo alespoň jako jedny  z nejlepších. 

Aktualizace: v dnešní době se generuje velké množství WEB stránek, jejichž základ je postaven na textech AI umělé inteligence. Nesmí být pro vás překvapením, že takovéto stránky tvoří naopak konec peletonu. Google i ostatní vyhledávače na tento stav reagují. Výsledkem je stále větší důraz na kvalitu a E-E-A-T faktory – tedy zkušenost, kvalitu. Zvláště po Upgrade Google Core 03/2024 to se SEO zamávalo. Detaily lze tedy shrnout do základních bodů:

1. Ověřte všechny nezbytné technické předpoklady pro indexaci Google

  • Správně vytvořený a funkční soubor robots.txt, případně sitemaps.xml je nezbytností mimo jiné i pro vás při kontrole indexovaného obsahu na Google Search Console. Rychlost načítání stránek v režimu pro mobilní zařízení vám také zlepší skóre v rámci Google Indexu. Má váš WEB soubor sitemaps? Pokud to nevíte nevadí, koukněte se do www.xxx.cz/robots.txt. Jestli tam nic takového nemáte, pátrejte dále.

2. Často podceňovanou obsahovou částí jsou "tagy"

  • Máte na všech stránkách svůj vlastní název stránky, popis obsahu, klíčová slova nebo právě onen zmíněný robots.txt, který omezí indexace nesmyslného obsahu (více jindy…)? Jako základ by vás měli zajímat
    • Title tag – název stránky do 60 znaků max. Když bude delší, Google si je ořeže „z prava“
    • Meta description – popis stránky se objevuje pod zvýrazněným názvem a dává vám první šanci oslovit čtenáře (!!). Měl by být dlouhý do cca. 150 znaků.
    • H1 tag – hlavní titulek H1 na stránce má (musí!) být jediný a jasně vystihovat obsah stránky.
    • H2 tags – titulek druhé úrovně H2 je tedy česky „podtitulek“. Je určen pro zvýraznění základního rozdělení stránky a neměl by být na jedné stránce použit příliš často.
    • Alt text – alternativní text u obrázků se na stránce zobrazí v případě, že uživatel nemůže, nebo nechce načítat obrázky. Vzhledem ke své podstatě se tedy jedná o popis toho, co je na obrázku a tedy významně pomáhá indexaci obsah jako celku.
    • Canonical tag – význam označení tagu „kanonický“ si překládám v češtině jako „tenhle je ten správný, jedinečný“. Tenhle tag se určuje, která stránka je ta správná jedinečná v případě, kdy nelze například z technických důvodů zabránit duplicitnímu obsahu.
    • Robots.txt – není to tak úplně tag, ale tento soubor jasně definuje pro robot vyhledávačů, které stránky z vašeho obsahu indexovat má a které ne. Můžete tak ovlivňovat efektivní využití času, který si pro vaše stránky Google rezervoval. A že ho není nikdy dost, je jasné.

3. Definujte si vlastní strukturu stránek, tedy kategorie, podkategorie, stránka, přistávací stránka

  • Pro čtenáře musí být obsah naprosto jasný a Google to vi a chce totéž. I když v rámci vašeho podnikání víte desítky detailních informací o vašem produktu nebo službě, nesnažte se je všechny nacpat do jedné stránky. Postupujte vždy od jednoduchého ke složitějšímu. Detailní informace patří na stránku. Vždy dodržujte princip, že vámi definované klíčové slovo bude primárně použito na jedné stránce. Zdůrazňuji základní princip = Definované klíčové slovo bude mít prioritně jednu přistávací stránku. ALE = Jedna přistávací stránka může obsahovat více klíčových slov. A nebojte se několikrát optimalizovat!!

4. Pozor na přebírání obsahu nebo duplicity

  • Duplicitní obsah bývá častým jevem zvláště u eshopů, případně otevřených blogů. Nezbytnost vytvářet popisky k produktům, ale i snaha reagovat co nejrychleji na tržní změny v nabídce. Pokud využijete některou z nabídek SEO Optimalizátora, možná i vy zjistíte, kolik takových duplicit na svých stránkách máte.
  • Aktualizace: zde opět důraz na kvalitu textů. Využitím AI budou vaše texty vypadat asi lépe, ale opravdu je v nich nějaké to „vaše moudro a zkušenost“? Pokud není, je to jen stránka navíc bez efektu. Opravdu!!

5. Jak připravit WEB pro Google, Seznam a jejich roboty – čitelnost a indexace obsahu

  • Divili byste se, kolik WEBů je připraveno tak, že s nimi má robot od Google nebo Seznam.cz problém. Problém se správným načtením obsahu znamená pro váš WEB konečnou. Když Google nezná váš obsah, nemůže ho sám ukazovat. Na hloubkovou kontrolu existuje spousta online nástrojů.

Předpoklady efektivní optimalizace pro vyhledávače

  • Asi ten nejdůležitější parametr pro přední pozice u vyhledávačů = ČAS VAŠEHO ČTENÁŘE
    Jakýkoliv vyhledávač bude vyhodnocovat desítky a určitě i stovky parametrů. Jestli mají vaše stránky pro někoho hodnotu, je to pro vaše čtenáře. Musíte se tedy zamyslet nad tím, proč by měl čtenář nebo váš zákazník číst zrovna tuhle vaši stránku. Je ten obsah tak zajímavý, že na něm zůstane 10 vteřin nebo 10 minut. A půjde i na jinou stránku vašeho WEBU? A nabídnete mu takovou možnost sami? Základní podmínka, kterou je dobré mít na paměti při tvorbě jakéhokoliv obsahu.

  • Ale ty vaše cíle jsou důležité zase pro vás
    Samozřejmě, vytváříte obsah proto, abyste nabídli váš produkt nebo službu. Takže musíte kombinovat a optimalizovat mezi tím, co chcete vy a co potřebuje váš čtenář, zákazník. Většina WEBů ale vzniká jako prezentace. S pocitem, že teď se nám zákazníci jen pohrnou. Většinou se tak ale neděje…

  • Jak připravit WEB pro Google, Seznam a jejich roboty – čitelnost a indexace obsahu
    Divili byste se, kolik WEBů je připraveno tak, že s nimi má robot od Google nebo Seznam.cz problém. Problém se správným načtením obsahu znamená pro váš WEB konečnou. Když Google nezná váš obsah, nemůže ho sám ukazovat. Na hloubkovou kontrolu existuje spousta online nástrojů.

...a těch předpokladů pro zlepšení pozice u vyhledávačů je ale více

  •  Technické předpoklady – rychlost WEBu; parametry PageSpeed Insights
    Google ví, že čtenář WEBu je vybíravý. Pokud je nějaká stránka špatně čitelná, je pomalá a současně obsahuje velké obrázky, tak prostě a jednoduše čtenář uteče jinam, ke konkurenci. Je proto zásadní vědět, že vaše stránky splňují technické předpoklady. Jako je rozumná rychlost načítání stránek, nebo velikost obrázků odpovídající tématu o kterém WEB hovoří například. Když si budete vybírat Pizzu, asi nepotřebujete její fotografii ve velikosti několik MB, která se načítá 20 vteřin.

  • Dostupnost robots.txt a sitemaps.xml
    Sice se nejedná o úplně K.O. kritérium, ale kdy naposledy jste si ověřovali, že všechny relevantní WEB stránky jsou správně indexovány? A že například případná blokace „noindex“ kterou dostává robot od Google nebo Seznam.cz neblokuje některé vaše stránky nesmyslně?

a co třeba další kontroly některých specifických detailů při optimalizaci?

  • Ostatní technické problémy…
    V dnešní době se velmi často používá dynamická grafika WEB stránek. S postupným načítáním video sekvencí jako podklad na HomePage, nebo dynamicky měněné pozadí stránky. Vypadá to často super. Víte co všechno znamenají parametry jako First Contentful PaintLargest Contentful Paint nebo Cumulative Layout Shift (CLS)? A zjistili jste si, jak tyto parametry ovlivňuje šablona vašeho WEBu?

     

  • Kanonické stránky
    Specifická záležitost v případě, že se Google nemůže rozhodnout mezi dvěma (a více) vašimi stránkami a indexovat některou z nich.

 

  • Chyby stránek
    Podle mého názoru a zkušenosti u WWW stránek platí podobné pravidlo jako u programování. Tak jako neexistuje program bez chyb, tak neexistuje WWW stránka nebo doména bez chyb. V tom ideálním případě ale chyby neovlivňují indexaci. Pokud ale zpomalují načítání stránek nebo dokonce způsobí jejich úplnou blokaci, pak je nezbytné takovou chybu najít a opravit. Na kontrolu chyb rovněž existují zajímavé a vhodné online nástroje.

a jedeme další sadu kontrol při optimalizaci:

  • „Nobody Like Slow Pages“; mobilní přístup
    Vsadím se, že na váš WEB chodí čtenáři dnes již z více jak 50 % přes mobilní zařízení? Tento fakt dnes hodnotí i Google a indexuje stránky s tím, že je pro něj přístup z mobilního zařízení důležitější, než z Desktop. Ví o tom tvůrce vašeho WEBu a speciálně tvůrce šablony vašich stránek? A umí se podle toho zařídit.

  • Tlačítka a klíčové body CTA
    Chcete po čtenáři, aby dočetl celý článek, co jste pro něj napsali, nebo chcete, aby si u vás objednal to, co děláte nejraději? Tak proč po něm chcete, aby to celé dočetl až na konec? Chcete mu ukázat kolik toho umíte vy? A je to opravdu nutné? Bylo by určitě vhodnější rovnou mu nabídnout možnost vás kontaktovat, udělat objednávku, zatelefonovat a probrat to raději osobně. O tom, že podobná volba se často objeví až na třetí i čtvrté „kliknutí“ se můžete přesvědčit velice často.

Takže pokud se domníváte, že vám s SEO optimalizací můžu pomoci já, tak se ozvěte, domluvíme se co se s tím dá dělat. 

Pořád vás ještě zajímá rozsah kontrol při SEO optimalizaci?

OK. Tak se pojďme opravdu ve stručnosti kouknout na další várku, co všechno je potřeba analyzovat a ověřit pro nejlepší pozice ve vyhledávání:  

  • Hlavní struktura WEBu – Menu a strategie tvorby jeho obsahu
  • Technická struktura stránek
  • Meta description
  • Struktura titulků H1 – H4+
  • Chyby popisků a titulků – délka, opakování, chybějící titulek…
  • Obrázky a co s nimi
  • Javascript může být velký problém
  • Hlavní předmět prezentace a objem návštěvníků 
  • Jednostránkový WEB versus Akademie všech informací
  • Podstránky
  • OBSAH, OBSAH a zase OBSAH, pardon HODNOTNÉ INFORMACE
  • Jak zní otázka vašeho čtenáře? To je oč tu běží!
  • NE prezentace, ANO nabídka řešení

Jaký detail chcete (musíte) vzít do úvahy při práci na SEO optimalizaci?

  • Zdroje otázek a klíčových slov pro tvorbu OBSAHU
  • Jak napsat kvalitní WWW stránku, Copywritting, klíčová slova
  • Analýza klíčových slov, klíčovka, to jsou hlavní slova vašeho WEBu
  • Postup od problému čtenáře k definici otázky, klíčovému slovu,  článku a zase zpět
  • Klíčová slova jsou v hlavě čtenáře, ne v té vaší! Ale vy už je možná máte také – třeba v Google Analytics 
  • Zdroje = vaši čtenáři a jejich dotazy přece…
  • Prioritizace obsahu a klíčových slov
  • Copywriting je důležitý, ale ne všemocný. 
  • Regionální nebo klientem jinak specifická nabídka? Pak jste na nejlepší cestě k úspěchu
  • Většina mobilů sdílí polohu, minimálně přes GSM operátora. A Google to ví
  • Lze v SEO segmentovat zákazníky podle JEJICH potřeb => Region, typ segmentu, konkurenční prostředí…
  • Externí a Interní LINKy – ne farmy, málo katalogy, hodně reference a hodně práce
  • Chyby LINK; Nedostupné stránky; Zrušené nebo přesměrované stránky
  • atd

SEO a PPC může vzájemně spolupracovat

SEO ani PPC optimalizace není samostatná práce PPC specialisty. Za základní považuji nezbytnou provázanost s obchodními a marketingovými strategiemi společnosti. Současně je dobré si uvědomit, že SEO optimalizace znamená průběžnou optimalizaci, která sama o sobě může zabrat/zabere i několik měsíců. Navrhnout strategii, případně základní body lze samozřejmě v kontextu úvodní analýzy. Databáze jednotlivých vyhledávačů i celkový trh je ale živý organizmus a WEB klienta by měl dobře a flexibilně reagovat na změny. 

Za nejdůležitější body považuji 

Další společné cíle se pak budou lišit podle toho, zda je váš zákazník ze segmentu B2B (podnikatelský subjekt), případně B2C (koncový zákazník). Zda primárním cílem je oslovení a získání pozornosti, nebo přímý nákup/prodej. Všechny tyto možnosti spolupráce můžeme vzájemně vyladit v rámci úvodní PPC a nebo SEO analýzy.

Štítky:  

Sdílej :

SEO akademie

Využijte sílu SEO a PPC s naší akademií

Objevte nejnovější trendy a osvojte si strategie, které vám pomohou dosáhnout vynikajících výsledků ve vyhledávačích i placených reklamních kampaních

PPC Optimalizace

Co je PPC optimalizace – efektivita PPC kampaní a proč je potřeba.

SEO & PPC - scuka.cz

WEB design, SEO, PPC a ostatní partneři

Google Ads - Adwords

Google AdWords – Google Ads