1️⃣ Jak dosáhnout zlepšení pozice u Google?
2️⃣ Lze vytvořit opravdu dobré stránky, kterých si bude všímat Google , Seznam i Binq?
3️⃣ Rád bych, aby mé stránky byly vidět před konkurencí!
4️⃣ Lze vytvořit tu nejlepší prezentaci pro můj WEB?
Nebojte se, zlepšení pozice ve vyhledávači jde dosáhnout. Ale jako u čehokoliv, co má mít svoji hodnotu i zde je potřeba konstatovat, že to je práce jako každá jiná a pozice na vyhledávači typu Seznam.cz nebo Google i Bing se musí odpracovat. To znamená, že se musíte vy nebo někdo jiný seznámit s požadavky, které daný vyhledávač má na vaši stránku a její obsah. Tyto požadavky potom naplnit vlastním a kvalitním obsahem. Protože když to neuděláte vy, udělá to vaše konkurence.
Článek si neklade za cíl sepsat souhrnnou kuchařku na celou oblast SEO optimalizace. Na to jsou často knížky o několika stech stránkách. Cílem je ukázat v základu většinu požadavků, které je nezbytné splnit. Protože přece chcete být vidět, chcete ukázat světu co umíte a čím byste rádi zaujali své zákazníky. Takže ani já zde nebudu psát dlouhé odborné elaboráty, ale pokusím se co nejvíce stručně vás seznámit s oborem, který se komplexně nazývá Search Engines Optimisation.
Zlepšení pozice ve vyhledávači - to znamená přemýšlet o klientech
A jako konzultant a SEO optimalizátor vám můžu i díky rozsahu svých zkušeností pomoci v analýze vašich dat, pro správné manažerské rozhodování. Jakým způsobem je vhodné dále rozvíjet vaši online prezentaci. A jak právě díky vhodným úpravám vašeho WEBu můžete dosáhnout maximálního efektu.
SEO optimalizace stránek nedává odpověď úplně na všechny otázky
Na všechny ty otázky, které vás napadnou ve snaze připravit tu nejlepší prezentaci vašeho produktu nebo služby. Ale určitě se v rámci SEO optimalizace jedná o dobrou strategii, jak se vyhnout zbytečné a neproduktivní práci. Budete mít základní jistotu v tom, že vámi vložená energie a čas do přípravy stránek se vám vrátí alespoň v tom, že nebudete na chvostu pelotonu. Pelotonu stránek s podobným obsahem, to je oč tu běží. Pro ilustrací použiji část vtipu:
Jeden turista = Ať budeš jak chceš rychlý, nikdy neutečeš lvovi… Druhý turista= Nemusím být rychlý jako lev. Stačí, když budu rychlejší než ty…
Důležité je, aby vaše stránky byly lepší a měly větší sílu, než ty od konkurence. Takže nejprve si dáme základní předpoklad = vaše WEB stránky již existují. Mají nějaký obsah, nějak vypadají, dokonce máte možná i nějakou zkušenost s jejich editací a rozvojem. Není to tak úplně zásadní předpoklad. Ale v následujícím textu budu vycházet z některých faktů, které budou předpokládat již existující základní znalosti. V případě, že zrovna u vás tyto předpoklady splněny nejsou, není to problém! Prostě si odpověď najděte na internetu.😊 Pojďme si shrnout základní předpoklady pro kvalitně indexovaný obsah stránek:
Předpoklady úspěšné a efektivní práce na optimalizaci
- Asi ten nejdůležitější parametr pro přední pozice u vyhledávačů = ČAS VAŠEHO ČTENÁŘE
Jakýkoliv vyhledávač bude vyhodnocovat desítky a určitě i stovky parametrů. Jestli mají vaše stránky pro někoho hodnotu, je to pro vaše čtenáře. Musíte se tedy zamyslet nad tím, proč by měl čtenář nebo váš zákazník číst zrovna tuhle vaši stránku. Je ten obsah tak zajímavý, že na něm zůstane 10 vteřin nebo 10 minut. A půjde i na jinou stránku vašeho WEBU? A nabídnete mu takovou možnost sami? Základní podmínka, kterou je dobré mít na paměti při tvorbě jakéhokoliv obsahu. - Ale ty vaše cíle jsou důležité zase pro vás
Samozřejmě, vytváříte obsah proto, abyste nabídli váš produkt nebo službu. Takže musíte kombinovat a optimalizovat mezi tím, co chcete vy a co potřebuje váš čtenář, zákazník. Většina WEBů ale vzniká jako prezentace. S pocitem, že teď se nám zákazníci jen pohrnou. Většinou se tak ale neděje… - Jak připravit WEB pro Google, Seznam a jejich roboty – čitelnost a indexace obsahu
Divili byste se, kolik WEBů je připraveno tak, že s nimi má robot od Google nebo Seznam.cz problém. Problém se správným načtením obsahu znamená pro váš WEB konečnou. Když Google nezná váš obsah, nemůže ho sám ukazovat. Na hloubkovou kontrolu existuje spousta online nástrojů.
Nezapomeneme také na...
- Technické předpoklady – rychlost WEBu; parametry PageSpeed Insights
Google ví, že čtenář WEBu je vybíravý. Pokud je nějaká stránka špatně čitelná, je pomalá a současně obsahuje velké obrázky, tak prostě a jednoduše čtenář uteče jinam, ke konkurenci. Je proto zásadní vědět, že vaše stránky splňují technické předpoklady. Jako je rozumná rychlost načítání stránek, nebo velikost obrázků odpovídající tématu o kterém WEB hovoří například. Když si budete vybírat Pizzu, asi nepotřebujete její fotografii ve velikosti několik MB, která se načítá 20 vteřin. - Dostupnost robots.txt a sitemaps.xml
Sice se nejedná o úplně K.O. kritérium, ale kdy naposledy jste si ověřovali, že všechny relevantní WEB stránky jsou správně indexovány? A že například případná blokace „noindex“ kterou dostává robot od Google nebo Seznam.cz neblokuje některé vaše stránky nesmyslně?
a co třeba další kontroly při optimalizaci
- Ostatní technické problémy…
V dnešní době se velmi často používá dynamická grafika WEB stránek. S postupným načítáním video sekvencí jako podklad na HomePage, nebo dynamicky měněné pozadí stránky. Vypadá to často super. Víte co všechno znamenají parametry jako First Contentful Paint; Largest Contentful Paint nebo Cumulative Layout Shift (CLS)? A zjistili jste si, jak tyto parametry ovlivňuje šablona vašeho WEBu? - Kanonické stránky
Specifická záležitost v případě, že se Google nemůže rozhodnout mezi dvěma (a více) vašimi stránkami a indexovat některou z nich. - Chyby stránek
Podle mého názoru a zkušenosti u WWW stránek platí podobné pravidlo jako u programování. Tak jako neexistuje program bez chyb, tak neexistuje WWW stránka nebo doména bez chyb. V tom ideálním případě ale chyby neovlivňují indexaci. Pokud ale zpomalují načítání stránek nebo dokonce způsobí jejich úplnou blokaci, pak je nezbytné takovou chybu najít a opravit. Na kontrolu chyb rovněž existují zajímavé a vhodné online nástroje.
a jedeme dále
- „Nobody Like Slow Pages“; mobilní přístup
Vsadím se, že na váš WEB chodí čtenáři dnes již z více jak 50 % přes mobilní zařízení? Tento fakt dnes hodnotí i Google a indexuje stránky s tím, že je pro něj přístup z mobilního zařízení důležitější, než z Desktop. Ví o tom tvůrce vašeho WEBu a speciálně tvůrce šablony vašich stránek? A umí se podle toho zařídit. - Tlačítka a klíčové body CTA
Chcete po čtenáři, aby dočetl celý článek, co jste pro něj napsali, nebo chcete, aby si u vás objednal to, co děláte nejraději? Tak proč po něm chcete, aby to celé dočetl až na konec? Chcete mu ukázat kolik toho umíte vy? A je to opravdu nutné? Bylo by určitě vhodnější rovnou mu nabídnout možnost vás kontaktovat, udělat objednávku, zatelefonovat a probrat to raději osobně. O tom, že podobná volba se často objeví až na třetí i čtvrté „kliknutí“ se můžete přesvědčit velice často.
Takže pokud se domníváte, že vám s SEO optimalizací můžu pomoci já, tak se ozvěte, domluvíme se co se s tím dá dělat.
Pořád vás ještě zajímá rozsah kontrol při SEO optimalizaci?
OK. Tak se pojďme opravdu ve stručnosti kouknout na další várku, co všechno je potřeba analyzovat a ověřit pro nejlepší pozice ve vyhledávání:
- Hlavní struktura WEBu – Menu a strategie tvorby jeho obsahu
- Technická struktura stránek
- Meta description
- Struktura titulků H1 – H4+
- Chyby popisků a titulků – délka, opakování, chybějící titulek…
- Obrázky a co s nimi
- Javascript může být velký problém
- Hlavní předmět prezentace a objem návštěvníků
- Jednostránkový WEB versus Akademie všech informací
- Podstránky
- OBSAH, OBSAH a zase OBSAH, pardon HODNOTNÉ INFORMACE
- Jak zní otázka vašeho čtenáře? To je oč tu běží!
- NE prezentace, ANO nabídka řešení
Záleží jen na vás, v jakém detailu se chcete (musíte) pohybovat při práci na SEO optimalizaci
- Zdroje otázek a klíčových slov pro tvorbu OBSAHU
- Jak napsat kvalitní WWW stránku, Copywritting, klíčová slova
- Analýza klíčových slov, klíčovka, to jsou hlavní slova vašeho WEBu
- Postup od problému čtenáře k definici otázky, klíčovému slovu, článku a zase zpět
- Klíčová slova jsou v hlavě čtenáře, ne v té vaší! Ale vy už je možná máte také – třeba v Google Analytics
- Zdroje = vaši čtenáři a jejich dotazy přece…
- Prioritizace obsahu a klíčových slov
- Copywriting je důležitý, ale ne všemocný.
- Regionální nebo klientem jinak specifická nabídka? Pak jste na nejlepší cestě k úspěchu
- Většina mobilů sdílí polohu, minimálně přes GSM operátora. A Google to ví
- Lze v SEO segmentovat zákazníky podle JEJICH potřeb => Region, typ segmentu, konkurenční prostředí…
- Externí a Interní LINKy – ne farmy, málo katalogy, hodně reference a hodně práce
- Chyby LINK; Nedostupné stránky; Zrušené nebo přesměrované stránky
- atd
SEO a PPC může vzájemně spolupracovat
SEO ani PPC optimalizace není samostatná práce PPC specialisty. Za základní považuji nezbytnou provázanost s obchodními a marketingovými strategiemi společnosti. Současně je dobré si uvědomit, že SEO optimalizace znamená průběžnou optimalizaci, která sama o sobě může zabrat/zabere i několik měsíců. Navrhnout strategii, případně základní body lze samozřejmě v kontextu úvodní analýzy. Databáze jednotlivých vyhledávačů i celkový trh je ale živý organizmus a WEB klienta by měl dobře a flexibilně reagovat na změny.
Za nejdůležitější body považuji
- A) zlepšení obecné pozice WEBU klienta v rámci vyhledávání,
- B) stabilizaci pozic jednotlivých stránek a jejich vyhodnocení
- C) výběr klíčových slov relevantních k obchodním cílům klienta
- D) analýzu slovních spojení hledaných zákazníkem na WEBu přímo (Search) tak i v rámci PPC kampaní. (to jistě víte, že není totéž…)
Další společné cíle se pak budou lišit podle toho, zda je váš zákazník ze segmentu B2B (podnikatelský subjekt), případně B2C (koncový zákazník). Zda primárním cílem je oslovení a získání pozornosti, nebo přímý nákup/prodej. Všechny tyto možnosti spolupráce můžeme vzájemně vyladit v rámci úvodní PPC a nebo SEO analýzy.
- Konzultace Google Analytics zdarma
- Konzultace PPC Marketingu zdarma
- Činnost PPC specialisty
- Správa PPC kampaní
- Copywriting a PR texty
- GA4 - Google Analytics
- Klíčová slova v textu
- Návrhy klíčových slov
- Google Ads
- Konverze a konverzní cíle
- SEO Optimalizace
- Pravidelný SEO a PPC monitoring & reporting
- Reference
- Kontakty