Optimalizace pro vyhledávače near me

🥇 Vaše WEB stránky na první straně SERP pro Google , Seznam i Binq

🥈 Jak vytvořit lepší webové stránky než konkurence.

Google EEAT with Trust as the key

Na jiných místech odpovídám postupně na otázky spojené s hlavním cílem, který si kladou všichni zákazníci a tvůrci WEBových stránek => Jak lze dosáhnout nejlepšího umístění ve vyhledávání?

A jak s tím souvisí to divné spojení „Optimalizace pro vyhledávače near me„? Odpověď je sice složitější, ale stejně tak i docela jednoduchá. Stránky netvoříte pro sebe ani pro vyhledávače. Informace na nich obsažené slouží výhradně pro vaše čtenáře a zákazníky. Oni jsou těmi jedinými soudci, kteří definují, jak jsou vaše stránky kvalitní a relevantní vůči tomu, co zrovna hledali a proč se vlastně na vaše stránky dostali. Samozřejmě, díky částečné znalosti principů používaných pro hodnocení kvality stránek vyhledávači je možné s hodnocením pracovat a přizpůsobit se jejich potřebám a předpokladům. A to anglické „near me“ vysvětlí vyhledávači, že čtenář hledá službu někde blízko okolo místa svého působení. Příklad pravidel, která je dobré znát.

Pokud je vašim obchodním cílem dlouhodobý úspěch, dlouhodobé působení na trhu, pak jsou ta zmíněná pravidla vlastně docela jednoduchá. Obsah toho vašeho WEBu musí být hodnocen lépe než podobný, web vaší konkurence. Můžeme si ukázat základní sadu požadavků, které je nezbytné splnit. Protože přece chcete být vidět, chcete ukázat světu co umíte a čím byste rádi zaujali své zákazníky. 

Lze využít regionu hledání?

🥉 Postup jak dosáhnout zlepšení pozice u Google

Podmínky se neustále vylepšují a částečně i mění. V roce 2023 se celková forma hodnocení stránek vyhledávačem Google definuje jako EEAT. Ve stručnosti se jedná o E – Experience; E – Expertise; A – Authoritativeness ; T – Trust. Danou formu hodnocení lze docela dobře vysvětlit prostým překladem. Experience – autor WEB stránky má vlastní reálnou zkušenost s popisovaným řešením, nebo informací. Expertise – autor „ví co píše“, je odborníkem v dané problematice a lze tedy předpokládat, že mu neunikají souvislosti v tématu. Authoritativeness – autor předchozí nejen tvrdí sám o sobě, ale je hojně citován jinými stránkami a WEBy a lze tedy konstatovat, že požívá ve své „bublině“ dostatečnou autoritu na to, aby jeho tvrzení a informace byly brány jako seriózní. Trust – autor požívá důvěry a i když přichází s novou informací nebo domněnkou, je obecně chápána jako smysluplná a k diskusi. 

Je zřejmé, že jednotlivé parametry se vzájemně prolínají a ovlivňují. Stáří WEB stránek ovlivňuje zkušenost i odbornost. Rozsah detailu, popisů i návodů zase přispívá k úrovni odbornosti a pokud si autor něco vyzkoušel na vlastní kůži, určitě se to promítne do hodnocení zkušeností. I když jste ve svém oboru nováčkem, máte málo zkušeností nebo vytváříte nový produkt nebo službu, vždy je možné výše uvedené principy naplňovat tak, aby vaše pozice ve vyhledávání umožnila oslovit vaše klienty, vaše zákazníky. SEO konzultant vám pomůže zavedenými postupy nalézt takové řešení, které stávající situaci vytěží na maximum a navrhne postupy pro další rozvoj.

Proč tedy optimalizace pro vyhledávače near me?

To je pro vás taková malá ukázka jak je důležité se v dané problematice orientovat. 

  • Představme si, že jste středně velký prodejce jízdních kol. A máte ambici se stát předním dodavatelem v regionu.
  • A teď si vyberte toho největšího dodavatele jízdích kol v České republice. 
  • Máte? Super. Tak nyní se prosím koukněte do finančních výkazů vašeho konkurenta, jaký je jeho marketingový rozpočet, náklady minulého finančního období.
  • Jak velký je rozdíl mezi jeho a vašimi možnostmi? 

Pokud vás toto matematické cvičení zneklidnilo – nezoufejte! Je tu šance! Protože vy nabízíte jízdní kola v daném regionu. Zákazník si chce kolo osahat, otestovat, možná se zeptat na typ, který je pro něj vhodný, není si jistý terénem, kterým ´je pro daný typ jízdního kola vhodný.

Takže velmi správně a logicky zamíří k prodejci, který mu toto všechno nabídne (💥 máte pro všechny tyto potřeby zákazníka zpracované kvalitní přistávací stránky?) a bude si vybírat toho, který je mu nejblíže. A to je ta jednoduchá formule „near me“, tedy „někde okolo“.

Schválně si vyzkoušejte jak rozdílný bude výsledek hledání Google = A) „jízdní kolo dámské terénní“ a nebo B) jízdní kolo dámské terénní near me„. Pro přesnost testujte v anonymním režimu Google [v Chrome je to Levý Ctrl+Shift+N]

Google vysledek jizdni kolo scukacz
Ukázka výsledku hledání Google na "jízdní kolo dámské terénní"
Google vysledek jizdni kolo near me scukacz
Ukázka výsledku hledání Google na "jízdní kolo dámské terénní near me"

Testování klíčových slov pro lokální výsledky:

Že vám Google v případě B nabídnul prodejce v části mimo reklamní prostor = tedy zdarma = ve vašem nejbližším okolí? 
A to i v případě, že existuje konkurent s vyšším marketingovým rozpočtem 😎✔🍾? 
A nebo vás dokonce ukazuje na mapě  i s vaší prodejnou?

Tak už víte PROČ „near me“. Ve své podstatě je totiž daný přístup plně v souladu s požadavky na správný výsledek vyhledávání Google. Lze předpokládat, že v tomto případě dostane zákazník dobrou radu i informaci a lokání výsledek bude přesně to, co potřebuje. Zákazník i Google bude spokojen.

P.S. Pozor = daný přístup je modelovou ukázkou jak je potřeba přemýšlet o SEO optimalizaci. Ve skutečnosti asi v Češtině nikdo nenapíše „near me“, že 😎?

Je toho ale i tak dost co je potřeba při optimalizaci pro vyhledávače analyzovat

  • Zdroje otázek a klíčových slov pro tvorbu OBSAHU
  • Jak napsat kvalitní WWW stránku, Copywritting, klíčová slova
  • Analýza klíčových slov, klíčovka, to jsou hlavní slova vašeho WEBu
  • Postup od problému čtenáře k definici otázky, klíčovému slovu,  článku a zase zpět
  • Klíčová slova jsou v hlavě čtenáře, ne v té vaší! Ale vy už je možná máte také – třeba v Google Analytics 
  • Zdroje = vaši čtenáři a jejich dotazy přece…
  • Prioritizace obsahu a klíčových slov
  • Copywriting je důležitý, ale ne všemocný. 
  • Regionální nebo klientem jinak specifická nabídka? Zde jsem udělal ukázku pro regionální službu. Stejně tak je ale možné definovat jinou vaši přidanou hodnotu vůči trhu, vůči konkurenci
  • Protože v SEO (ale také v PPC optimalizaci) lze segmentovat zákazníky podle JEJICH potřeb => Region, typ segmentu, konkurenční prostředí…
  • Externí a Interní LINKy – ne farmy, málo katalogy, hodně reference a hodně práce
  • atd

Další články

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎