Google AdWords – Google Ads

Google Ads logo

Služba Google, dnes Google Ads, která mi nabízí reklamní pozici ve vyhledávači Google na mnou zvolené klíčové slovo, slovní spojení nebo více slov. To vše za předpokladu, že si za tuto pozici zaplatím. => Jak můžete vidět, na mě nikdo neinzeruje – logicky, že😊? Také je potřeba zmínit, že proklik vašeho zákazníka na váš příslušný návrh klíčových slov Google může mít cenu velmi, opravdu velmi rozdílnou, od desetníků, jednotek korun až po stokoruny/Eura. Vše záleží na tržní pozici produktu nebo inzerovaného klíčového slova a slovního spojení. Ale třeba i regionu, nebo času. Spoustu parametrů můžu jako „Specialista Google Adwords“ ovlivnit a upravovat výslednou cenu. Google AdWords cena, jako můj celkový náklad na řešení marketingu je závislá na velkém množství parametrů k nastavení. I formátů reklamy. Reklamy mohou být textové, grafické, s fotografií, kompilované Google Ads z mých předpřipravených textů. Nebo automaticky tvořené systémem podle mých požadavků. 

Základem tedy je, abych si vytvořil jasnou představu o tom, CO JE CÍLEM KAMPANĚ Google Ads. Co je pro mě ten nejdůležitější výsledek reklamy, na jeho základě jsem zvolil vhodná klíčová slova. Ale i formát reklamy, který bude relevantní mé cílové skupině a samozřejmě kolik finančních prostředků chci nebo spíše můžu v Google Ads reklamě utratit, kolik je můj marketingový rozpočet. 

Google Ads je nejen o Keywords, klíčových slovech.

Dostal jsem se do kontaktu s kampaní Google Ads (původní název Google AdWords), kterou nějaký Specialista Google Adwords nastavil tak, že využívala snad všechny možnosti, které systém „Google AdWords plánovač klíčových slov“ nabízel. Ve výsledcích se následně nebyl schopen orientovat nejen klient, ale asi ani ten specialista. Po pár měsících bezvýsledného nastavování desítek parametrů, landing pages, stovek až tisícovek klíčových slov a jazykových mutací byla spolupráce ukončena pro naprosto neuspokojivé výsledky. 

Protože Google AdWords (Google Ads) může být i trochu loterie. Stačí chvilka nepozornosti při nastavován parametrů návrhu klíčových slov a měsíční rozpočet je pryč. Jaký by tedy byl můj Google Ads návod? Komplexní řešení SEO i PPC společně. Začít od A) obchodního plánu společnosti. Posunout se k B) hledaným slovům mých zákazníků. Ta využít pro C) klíčová slova v textu a D) PPC reklamních systémech. Pozor – C a D není totéž. Tedy vVelmi obecně řečeno. A nezapomeňte, že Google Ads tady není sám. Je tu pro nás v Česku i Seznam Sklik. Pro některé skupiny zákazníků a služeb tento reklamní systém doporučuji jako důležitější. A často i efektivnější! Věc samozřejmě velmi souvisí s celkovou koncepcí a strategií PPC – Pay Per Click

Další články

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎