GA4 – Google Analytics; Google mění náhled na analytiku

Google Analytics GA4

Tak tedy GA4 - Google Analytics = rok 2023, rok změny

Ano. GA4 – Google Analytics, tam by skoro mohlo být rovnítko. Je to „skoro“ totéž a přitom se Google Analytika mění od základů. Totiž od základů vnímání návštěvy a hlavně zákazníka. Google Analytika je přitom již dlouho jedním ze základních analytických nástrojů na monitoring vašeho WEBu.

GA4 tedy Google Analytics verze 4 je další vývojová fáze téhož vyhledávacího systému. Pomocí Google Analytics můžete zjistit, kdo, kdy a jak často pobýval na vašem WEBu, co ho na něm zaujalo.  Tento analytický nástroj vám je schopen zjistit velmi mnoho údajů o vašich návštěvnících a jejich chování. Dlouhou historii GA se veškeré takto monitorované dění odvíjelo od jednotky „návštěva“. Tedy okamžik, kdy se čtenář na druhém konci světa (nebo města či ulice) rozhodl, že ho zajímá váš obsah. Napsal do prohlížeče vaši www adresu, případně si vás našel přes vyhledávač. A najedou se objevil u vás. Něco si přečetl, posunul se na jinou stránku, tam si opět něco zobrazil. A tak dále. Veškeré tyto údaje Google zaznamenal za předpokladu, že jste si předem na své WEB stránky nainstalovali měřící kód. Takže jakmile se daná WEB stránka načetla do prohlížeče uživatele, Google již o tom ví.

 

2023. Je tady Google Analytics verze 4

V roce 2023 bude Google postupně přecházet z platformy Google Analytics na GA4 – tedy Google Analytics verze 4. Hlavní změna je v tom, že veškerý monitoring a analytika se v rámci GA4 soustředí na uživatele, nikoliv (jen) na návštěvu. Uživatel je v rámci svého působení u vás monitorován na všech dostupných platformách a zařízeních. Tedy nejen na vašem WEBu a stolním počítači, ale se svoji návštěvou pokračuje přes mobilní telefon nebo tablet. Také se přesunul do jiné země a k jinému operátorovi. Zareagoval přes Retargeting na trochu jinou PPC kampaň a svůj nákup dokončí ve vaší aplikaci, která je dostupná například v Google store. Tohle vše můžete nyní analyzovat přes GA4. A na co reaguje váš zákazník je ten nejdůležitější prvek v rámci analýzy úspěšnosti SEO optimalizace. To asi tušíte, že?

Další články

▶ SEO Praha

SEO Optimalizace a zlepšení pozice WWW stránek pro vyhledávače je služba vhodná pro kohokoliv. Mý klienti jsou...
Ivo Ščuka fotografie

Jednou za čas info do mailu?

Tak ho zadejte, odhlásit se můžete vždy 📧