SEO specialista

Jak vylepšit vaše stránky aby zaujaly? Poradí SEO Specialista

Zadal jsem si do vyhledávače požadavek na vyhledání „práce SEO Specialista„. Dostal jsem z několika pracovních portálů od 12 do 91 pracovních nabídek. Jako drobnost uvádím, že jeden z nich výsledek hledání prezentuje formou automatického načítání dalšího obsahu. Což samo o sobě není asi špatný nápad. Tenhle má ale nastaveno rolování až do konce nabídky a díky slovu „Specialista“ jich bylo 5.587. Asi tušíte, že na konec jejich stránky jsem se nikdy nedostal 😢. 

SEO Specialista je když:

Pracovní náplň SEO Specialisty z pohledu firmy, zaměstnavatele

Často poptávka po SEO Specialistovi vypadá nějak takhle – bez úprav skloňování a dle abecedy:

  • Analýza konkurence
  • Analyzovat a sledovat pozice v organickém vyhledávání.
  • Analyzujte, monitorujte a reportujte o SEO úsilí a jeho dopadu na podnikání.
  • Editace článků na blogu
  • Edukace v oblasti SEO v rámci celé firmy
  • Kontinuální hledání nových obsahových příležitostí a technických nedostatků
  • Linkbuilding
  • Návrhy optimalizace stávajícího obsahu na e-shopu/blogu
  • Optimalizujte obsah webových stránek, metadata a interní propojení, abyste zlepšili hodnocení ve vyhledávačích.
  • Podílet se na rozvoji mezinárodního SEO
  • Proaktivně kontrolujte a identifikujte příležitosti růstu SEO.
  • Provádějte nepřetržité monitorování a analýzu webových stránek, abyste identifikovali oblasti optimalizace.
  • Proveďte průzkum klíčových slov, který povede týmy obsahu při vytváření relevantního a optimalizovaného obsahu.
  • Spolupráce s interním týmem redaktorů
  • Správa firemního SEO know-how
  • Zkontrolujte technické problémy SEO a aplikujte řešení ke zlepšení výkonu webu.
  • atd.

Pracovní náplň SEO Specialisty z pohledu pracovní agentury

Jak tedy vypadá představa obecné poptávky o práci SEO Specialisty pro klienta – bez úprav skloňování a odstraněny duplicity:

  • Analýza, monitoring a správa SEO (ve všech jeho aspektech)
  • Důležitá součást SEO je linkbuilding – v této oblasti bude třeba i vyhledání vhodných partnerství a řešení podmínek spolupráce
  • K vyhodnocení a reportingu budeš používat nejrůznější nástroje – základ je Google Analytics, ale je toho samozřejmě mnohem více.
  • Linkbuilding
  • Máš znalosti v copywritu a SEO
  • Navrhovat témata článků, optimalizovat stávající a připravovat podklady pro copywritery
  • Orientuješ se v datových systémech (GSC, GA4, Hotjar..)
  • Pečovat o technické, obsahové SEO, on-page a off-page faktory.
  • Podílet se na obsahové strategii, spolupracovat s copy a PPC týmem.
  • Podílet se na SEO strategiích pro áčkové klienty.
  • Pracovat s daty a zpracovávat analýzy klíčových slov.
  • atd.

Tak tohle je vzorek. Zastavil jsem se na 64 bodech a čistil. Ideálně prostě IT/marketing skupina s označením „SEO Specialisti“ prostě rozumí skoro všemu v online marketingu, ideálně ve spojitosti se sociálními sítěmi a strategickým marketingem. Dále pak rozumí reportingu pro vrcholový management, ale je jim vlastní i ten jejich reporting pro SEO optimalizaci a zdůvodnění zásahů do marketingových textů. A ty si nejlépe napíše sám. A sám si je nasadí i do HTML kódu, aby mu to někdo nepokazil. ⭐🍾✅🥇😎

Jaké jsou hlavní kompetence SEO Specialisty

Dle mého je pro SEO Specialistu důležitá znalost

  1. Technické SEO problematiky jako takové. Tedy On-page SEO, Off-page SEO
  2. Problematiky klíčových slov a rozdílu mezi klíčovými slovyvyhledávacími dotazy
  3. Konverzní cíle a jak je u konkrétního klienta vyhodnotit 
  4. Následně pak práce s Long Tail výrazy a nebo externí posilování prestiže WEBu formou zpětných odkazů
  5. Znalost těch nejdůležitějších aplikací a nástrojů pro SEO optimalizaci jako takovou. 
  6. Ale velmi důležitým je i obecný přehled o problematice obchodní nabídky B2B a nebo B2C tak, aby ten zpracovávaný ONLINE marketing vycházel z celkové marketingové a obchodní strategie klienta. 
  7. a samozřejmě to známé ATD.

Výše uvedený seznam znalostí a dovedností je určitě impozantní a určitě si dovedu představit, že většina SEO Specialistů potvrdí, že to zvládá. Otázkou ale je, kolik procent času a energie pak vkládá do samotné SEO optimalizace a kolik do toho ostatního. Za klíčové považuji i odbornou znalost problematiky PPC reklamních strategií, aby SEO a PPC Optimalizace fungovaly pro klienta společně a efektivně. 

Já se tedy rád věnuji SEO analýzám, klíčovým slovům i Copywrittingu v kombinaci s PPC kampaněmi. I když chápu, že management musí dostat podklady pro reálné vyhodnocení společných akcí. To k tomu holt patří. A také mohu říci, že výše uvedené body jsem schopen a připraven pro klienta splnit.

Další články

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎