SEO specialista

Zadal jsem si do vyhledávače požadavek na vyhledání „práce SEO Specialista“. Dostal jsem z několika pracovních portálů od 12 do 91 pracovních nabídek…

Jak vylepšit vaše stránky aby zaujaly? Poradí SEO Specialista

Zadal jsem si do vyhledávače požadavek na vyhledání „práce SEO Specialista„. Dostal jsem z několika pracovních portálů od 12 do 91 pracovních nabídek. Jako drobnost uvádím, že jeden z nich výsledek hledání prezentuje formou automatického načítání dalšího obsahu. Což samo o sobě není asi špatný nápad. Tenhle má ale nastaveno rolování až do konce nabídky a díky slovu „Specialista“ jich bylo 5.587. Asi tušíte, že na konec jejich stránky jsem se nikdy nedostal 😢. 

Pracovní náplň SEO Specialisty z pohledu firmy, zaměstnavatele

Často poptávka po SEO Specialistovi vypadá nějak takhle – bez úprav skloňování a dle abecedy:

  • Analýza konkurence
  • Analyzovat a sledovat pozice v organickém vyhledávání.
  • Analyzujte, monitorujte a reportujte o SEO úsilí a jeho dopadu na podnikání.
  • Editace článků na blogu
  • Edukace v oblasti SEO v rámci celé firmy
  • Kontinuální hledání nových obsahových příležitostí a technických nedostatků
  • Linkbuilding
  • Návrhy optimalizace stávajícího obsahu na e-shopu/blogu
  • Optimalizujte obsah webových stránek, metadata a interní propojení, abyste zlepšili hodnocení ve vyhledávačích.
  • Podílet se na rozvoji mezinárodního SEO
  • Proaktivně kontrolujte a identifikujte příležitosti růstu SEO.
  • Provádějte nepřetržité monitorování a analýzu webových stránek, abyste identifikovali oblasti optimalizace.
  • Proveďte průzkum klíčových slov, který povede týmy obsahu při vytváření relevantního a optimalizovaného obsahu.
  • Spolupráce s interním týmem redaktorů
  • Správa firemního SEO know-how
  • Zkontrolujte technické problémy SEO a aplikujte řešení ke zlepšení výkonu webu.
  • atd.

Pracovní náplň SEO Specialisty z pohledu pracovní agentury

Jak tedy vypadá představa obecné poptávky o práci SEO Specialisty pro klienta – bez úprav skloňování a odstraněny duplicity:

  • Analýza, monitoring a správa SEO (ve všech jeho aspektech)
  • Důležitá součást SEO je linkbuilding – v této oblasti bude třeba i vyhledání vhodných partnerství a řešení podmínek spolupráce
  • K vyhodnocení a reportingu budeš používat nejrůznější nástroje – základ je Google Analytics, ale je toho samozřejmě mnohem více.
  • Linkbuilding
  • Máš znalosti v copywritu a SEO
  • Navrhovat témata článků, optimalizovat stávající a připravovat podklady pro copywritery
  • Orientuješ se v datových systémech (GSC, GA4, Hotjar..)
  • Pečovat o technické, obsahové SEO, on-page a off-page faktory.
  • Podílet se na obsahové strategii, spolupracovat s copy a PPC týmem.
  • Podílet se na SEO strategiích pro áčkové klienty.
  • Pracovat s daty a zpracovávat analýzy klíčových slov.
  • atd.

Tak tohle je vzorek. Zastavil jsem se na 64 bodech a čistil. Ideálně prostě IT/marketing skupina s označením „SEO Specialisti“ prostě rozumí skoro všemu v online marketingu, ideálně ve spojitosti se sociálními sítěmi a strategickým marketingem. Dále pak rozumí reportingu pro vrcholový management, ale je jim vlastní i ten jejich reporting pro SEO optimalizaci a zdůvodnění zásahů do marketingových textů. A ty si nejlépe napíše sám. A sám si je nasadí i do HTML kódu, aby mu to někdo nepokazil. ⭐🍾✅🥇😎

Jaké jsou hlavní kompetence SEO Specialisty

Dle mého je pro SEO Specialistu důležitá znalost

  1. Technické SEO problematiky jako takové. Tedy On-page SEO, Off-page SEO
  2. Problematiky klíčových slov a rozdílu mezi klíčovými slovy a vyhledávacími dotazy
  3. Konverzní cíle a jak je u konkrétního klienta vyhodnotit 
  4. Následně pak práce s Long Tail výrazy a nebo externí posilování prestiže WEBu formou zpětných odkazů
  5. Znalost těch nejdůležitějších aplikací a nástrojů pro SEO optimalizaci jako takovou. 
  6. Ale velmi důležitým je i obecný přehled o problematice obchodní nabídky B2B a nebo B2C tak, aby ten zpracovávaný ONLINE marketing vycházel z celkové marketingové a obchodní strategie klienta. 
  7. a samozřejmě to známé ATD.

Výše uvedený seznam znalostí a dovedností je určitě impozantní a určitě si dovedu představit, že většina SEO Specialistů potvrdí, že to zvládá. Otázkou ale je, kolik procent času a energie pak vkládá do samotné SEO optimalizace a kolik do toho ostatního. Za klíčové považuji i odbornou znalost problematiky PPC reklamních strategií, aby SEO a PPC Optimalizace fungovaly pro klienta společně a efektivně. 

Já se tedy rád věnuji SEO analýzám, klíčovým slovům i Copywrittingu v kombinaci s PPC kampaněmi. I když chápu, že management musí dostat podklady pro reálné vyhodnocení společných akcí. To k tomu holt patří. A také mohu říci, že výše uvedené body jsem schopen a připraven pro klienta splnit.

Štítky:  

Sdílej :

SEO akademie

Využijte sílu SEO a PPC s naší akademií

Objevte nejnovější trendy a osvojte si strategie, které vám pomohou dosáhnout vynikajících výsledků ve vyhledávačích i placených reklamních kampaních

GTM návod

Google Tag Manager návod

Ing. Ivo Ščuka - SEO a PPC

Ing. Ivo Ščuka – SEO a marketing

SEO & PPC - scuka.cz

WEB design, SEO, PPC a ostatní partneři