Návrhy klíčových slov

Návrhy klíčových slov jsou důležitou, nikoliv však jedinou podmínkou dobrého fungování WEB stránek. Klíčová slova se v zásadě rozdělují na taková, která použijeme pro PPC reklamní kampaň a ta, která tvoří informační hodnotu WEB stránek. Samozřejmě ideální stav je takový, když máme obě tyto skupiny slov a slovních spojení totožné, nicméně to nutně nemusí platit vždy.  

Klíčová slova v PPC kampaních a reklamách

Návrhy klíčových slov

Představme si, že jsem truhlář, kterého baví vyrábět dětské kolébky. A někdo se mě zeptá, co mě napadne za slova, která mne charakterizují pro prezentaci na internetu. Asi by to byla slova typu – ručně vyráběná kolébka; kvalitní dřevěná kolébka; kolébka pro děti do 60 cm. Například…

A teď se spolu podíváme na ta slova z pohledu vyhledání :

Hodnoty jsme odečetli „přibližně a k datu“. Je zřejmé, že v tomto rozsahu nabídky na internetu se musím něčím odlišit. A já se přece chci a musím odlišit od konkurence hromadné výroby, laciných skládaček nebo dokonce umělé hmoty. Ale odlišit se tak, aby mne přitom našli moji zákazníci. Takže jako truhlář budu prezentovat, že (třeba) umím vyrobit kolébku pro opravdu velké děti, případně že umím „renovace staré kolébky“ nebo „oprava staré kolébky“. Také „jak nejlépe opravit starou kolébku“. Klíčová slova současně vložím do reklamního textu, který budu prezentovat v rámci PPC kampaně. Toho nicméně ne vždy lze dosáhnout. Protože klíčových slov, která jsem schopen jako truhlář vymyslet jsou stovky, možná i tisíce. Takže ano. I těch reklamních vět lze vytvořit nepřeberné množství. Ale udržet to celé pohromadě, aby to dávalo smysl ve všech kombinacích návrhů klíčových slov a reklamních vět, to už zase tak jednoduché není.

Návrhy klíčových slov z pohledu SEO

Ne, nejedná se o chybu. Nedej Bože tu moji! Nebudu zde psát o tom, jak je potřeba texty a odstavce nacpat až k prasknutí návrhy klíčových slov, které mě jako truhláře napadnou. Protože jednak je tenhle přístup už dávno pasé a ono je to jinak – ty texty musí někdo číst. Články musí mít návštěvnost. Ta omílaná poučka na nejrůznějších místech internetu je – texty musím psát pro lidi. A to SEO je otázkou finální optimalizace textů. Pokud jako truhlář chci mít kvalitní kolébku, pak asi vím, jaký druh a jak vyschlé musí být to dřevo, ze kterého ji vyrobím. A jako SEO optimalizátor musím umět zpracovat text WEB stránky tak, že se bude příjemně číst jak zákazníkovi, tak i robotům od Google, od Seznam.cz a i ostatních.

Další články

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎