AI Restart 2025: AI pohledem SEO specialisty

AIRestart 2025 v pražském OREA Hotelu Pyramida. Jako SEO specialista musím říct, že tato akce byla opravdovým potvrzením toho, že AI už dávno není jen buzzword, ale každodenní realita i SEO, našeho oboru.

Akcí společnosti TASTE se zúčastňuji pravidelně. Konference AI Restart letos poprvé. Tedy AI Restart 2025. Jaký byl? Kdybych napsal dle očekávání, asi to nevyzní nijak nadšeně, že? Tak tedy navrhuji – byl jsem velmi spokojený s odbornou úrovní přednášek i přednášejících. Na jedné straně si uvědomíte, že umělá inteligence a Generativní AI specificky a v našem oboru zvláště opravdu mění paradigmata. Ale neznamená to, že SEO zaniká, naopak. Znamená to, že v AI získáváme pomocníka, který nám umožní detailnější pohled na zákaznická data, na jejich význam a logiku v obchodní, ale i marketingové strategii klienta. A tak jako SEO Specialista se můžu v rámci analýzy klíčových slov podívat nejen na to, jaké fráze a slova klienti hledají, ale můžu i porozumět tomu, co to znamená a co je potřebné změnit. A nejen ve smyslu SEO, ale i ve smyslu obecné marketingové strategie. Samozřejmě pořád je to klient, který si rozhoduje o svém podnikatelské strategii. Ale může k tomu mít nyní i podstatně kvalitnější vstupy. O některých z nich byly právě přednášky na konferenci AI Restart 2025:

AI Restart 2025 a co si zapamatovat:

Co mě zaujalo na konferenci AI Restart 2025:

Lukáš Benzl: Je super, že existuje „Národní strategie české republiky pro AI. K dispozici například ZDE.  Pokud se ale Výbor pro AI do února 2025 nedokázal ani sejít, tak to svědčí minimálně o akceschopnosti našich úřadů a úředníků. Chtělo by se říci s klasikem „S takovou tu bitvu chlapci nevybojujeme“. Tyhle bitvy se totiž bojují v online. Zatímco my jsme se teprve scházíme nad strategií, jinde ve světě se dává do pohybu už Xtá generace nástrojů, které mění dost z toho, co známe. Ale není to negativní pohled, je to uvědomění si vlastní odpovědnosti za to, co budu já umět a moci dělat třeba v roce 2026. Protože zase tak moc času na ty změny opravdu nemáme.

Tomáš Kubica: Prezentace shrnovala podstatu AI Asistentů. Zjednodušeně na závěr:

  1. co dnes AI neumí, bude umět za měsíc, nebo dva
  2. nechte AI přemýšlet, zvládne to
  3. AI Agenti řeší úkony, jejich autonomie poroste
  4. Abyste mohli využít jejich schopnosti, musíte je umět ovládat.

Zaujal tzv. Moravcův paradox – že AI vyžaduje poměrně málo výpočetní síly pro něco, co nazveme rozumové uvažování, ale senzomotorické dovednosti vyžadují obrovské výpočetní zdroje. Jak se budou AI nástroje integrovat do dalších lidských činností, jejich možnosti porostou velmi dynamicky. Protože to „rozumové“ už umí.

AIRESTART2025-scukacz-3

Tereza Fukátková: Kam směřuje pozice SEO Specislisty – nevím, jestli si můžu takhle přihřát „polívčičku“, ale já to říkal vždycky. Přece jak SEO, tak zvláště PPC je o datové analytice. Máme Google Ads, máme Google Analytics 4, mame Bing Webmaster Tools, máme spoustu nástrojů, které většinou slouží k jedinému účelu = ANALÝZE DAT. Klientských dat. A na SEO Specisliatovi je tato data vyhodnotit a doporučit co se v SEO dá dělat lépe, nebo jinak. Takže fakt, že většina AI nástrojů zvládá velmi dobře datovou analytiku a že SEO by do budoucna má být Data Driven odbornost, s tím jednoznačně souhlasím. 

AIRESTART2025-scukacz-4

Ivan Kutil: Název prezentace je „Staňte se Super-markeťákem s Google AI. A ono to docela platí i na přednášejícího Ivana Kutila. V rámci prezentace byla použita ukázka komplexního pokrytí přípravy marketingové kampaně „nové kávy„. Od analýzy trhu a hledání toho jak oslovit ten správný segment trhu až po grafické vyjádření a využití AI nástrojů pro komplexní reklamní tvorbu. Myslím si, že co se týče praktického pochopení faktu, že AI není hrozba, ale nástroj to byla velmi podařená prezentace. Včetně fyzické přítomnosti jednoho balení té kávy 😊. Pro mne osobně byl zajímavým fakt, že v průběhu prezentace Ivan zmínil platformu NotebookLM o které jsem nedávno zmiňoval tady

Lukáš Kačena: Tuhle prezentaci si projděte sami. Budete na tom tedy stejně jako já, bohužel kvůli nemoci se v rámci konference nekonala. Ale máme ji k dispozici alespoň takhle. Je zajímavá minimálně v pohledu na AI jako na celkový koncept zvyšování úrovně odbornosti. Při pohledu na tuhle prezentaci mě napadl příměr mezi AI a průmyslovou revolucí, tedy parním strojem. Také nebyl jen jeden. Jeden fungoval v lokomotivě a podstatně zrychlil dopravu ( a omezil využívání koňského povozu). Druhý roztáčel „transmisi“ – hřídel, která poháněla jiné, další stroje ve fabrice. A práci nikomu nesebral ten parní stroj. Použitím těch strojů některé profese zanikly, ale jiné naopak vznikly a byly nově potřeba a nezbytné. Tenhle můj příměr a paralela s průmyslovou revolucí je myslím docela trefná a vlastně pozitivní.

Eva Nečasová: 59% čechů neví, co je to „DeepFake“. No, úplně mě to nepřekvapuje. Společnost AI Dětem se snaží vzdělávat učitele. Jak vzdělávat zase ty jejich žáky. Nabízí jim k tomu metodické materiály, vysvětluje, nabízí pomoc. Protože dynamika změny společnosti a jejího stavu dnes je řádově jiná. Zcela jistě rychlejší, než tomu bylo před 50, ale i před 10 lety. Myslím si záslužná práce – aidetem.cz/

AIRESTART2025-scukacz-5

Zdeněk Valut: Existuje již dnes takový zastarale řečeno AI katalog. Seznam AI toolů a AI aplikaci, které již dnes můžete využít. Ten seznam lze najít na adrese theresanaiforthat.com/. K dnešnímu dni je na této adrese k dispozici 30.622 AI nástrojů nabízejících řešení pro 15.934 úkolů vycházejících z popisu 4.986 profesí. Je mezi nimi ta vaše? Z mého pohledu: SEO aplikace – 231; SEO úkoly – 56; SEO profese – 3. Mám se bát? Nikoliv- ale musím se učit. Musím vědět, co to znamená SEO v roce 2025 a dále. Příklad v podobě tvorby reklamní kampaně s „Perníčkem“ byl mimo SEO, ale jako ukázka toho, že se nemění cíl, ale způsob jeho dosažení byla velmi přínosná a detailní.

David Svoboda: CANVA jako komplexní marketingový nástroj. Pro ty, kteří tento nástroj používají bych se vyjadřoval extrémně neprofesionálně. Pro ty, kdo jej neznají – už z té prezentace je zřejmé, že v době AI dostávají tyhle nástroje netušené možnosti rozvoje. Spokojme se tedy pro tentokrát s konstatováním, že David Svoboda je „Magic“. V prezentaci se dozvíte proč. Ale asi fakt dobrý nástroj… 

AIRESTART2025-scukacz-7

David Spáčil: Nemá smysl textově vysvětlovat postupy autora videí jako jsou:

Pohled do tvůrčí dílny a do toho, jak dnes vypadá tahle práce při využití AI. Vzpomněl jsem si na modifikovanou hlášku z Pelíšků – „A reklamní herci nebudou mít co *rát“… A přitom je to jasné – Ano, takhle se teď bude točit, takhle se budou snižovat náklady, ale také takhle bude moci tvořit tahle videa někdo, kdo neměl nárok tuhle práci dělat před AI. Teď může a dobře.

P.S. a ty Pelíšky tam jsou také 😊  

AIRESTART2025-scukacz-6

AIRestart 2025 byl pro mne prvním. Určitě nebyl posledním. AI je prostě velmi široký pojem, zahrnující neuvěřitelné množství nástrojů, postupů, strategií tvorby a hledání odpovědí. Na nejrůznější otázky, které si klade a musí klást i SEO Specialista. Pokud chce tuto práci dělat i v době AI. A já tedy chci. Takže na shledanou na  AI Restart 2026.

Štítky:  

Sdílej :

SEO akademie

Využijte sílu SEO a PPC s naší akademií

Objevte nejnovější trendy a osvojte si strategie, které vám pomohou dosáhnout vynikajících výsledků ve vyhledávačích i placených reklamních kampaních

SEO okolo mě

SEO co to je – okolo mě ?

GTM návod

Google Tag Manager návod

SEO v roce 2025

Google December 2024 spam update