SEO aktuality.

SEO je souhrn vytváření aktivního obsahu.

Nejnovější informace o SEO, vyhledávání, SERP a všem co souvisí

SEO je obor, který se velmi rychle vyvíjí. Informace a definice platné pro optimální obsah vašich stránek dnes už zítra nemusí platit. A za půl roku nebudou platit zcela určitě. Uvádím základní přehled zajímavostí a aktualit z oboru tak, jak se ke mě dostávají ze zdrojů, kterými se já snažím udržet „na tepu doby“. Každá stručná anotace obsahuje LINK na originální článek:

O čem se můžete dočíst v SEO aktualitách:

A máme tu v pořadí třetí "Core Update" od Google v roce 2023

A opět nastal čas na kontrolu vašich statistik a pořadí SERP od Google. Nemusíte se tak úplně děsit, tentokráte se Google nerozhodnul penalizovat AI nebo podobné nepříjemnosti. Jak vyplývá z oznámení 5.10.2023, prostě se jedná o téměř klasické „Core Update“.  V oznámení jsme se tedy tak úplně nedočetli čeho se tento update bude týkat konkrétně. Za to ale víme, že Rollout bude trvat přibližně 14 dní. Tedy po 20.10.2023 by měla být pozice vašeho WEBu a stránek opět na nějakou dobu definována aktualizovanými pravidly. Samozřejmě za využití standardních pokynů typu:

Frekvence: Google během roku vydává několik „Core Update“. 
Dopad: Každá aktualizace vyhledávacího algoritmu může mít účinky na hodnocení vašich webových stránek.
Obnova: Pokud váš web zaznamená pokles v hodnocení, je důležité analyzovat rozdíly a identifikovat potenciální oblasti pro zlepšení.
Užitečný obsah : Google zdůrazňuje důležitost vysoce kvalitního, relevantního a autoritativního obsahu. 
Uživatelská přívětivost: Uživatelská přívětivost je v hodnocení webových stránek již delší dobu velmi důležitá. Faktory, jako je rychlost načítání stránky, přívětivost pro mobily a snadná navigace, ovlivňují to, jak Google vyhodnotí celkovou kvalitu vašeho webu.
Odbornost, zkušenosti, autorita a důvěryhodnost (EEAT): Google zohledňuje odbornost, zkušenosti, autoritu a důvěryhodnost poskytovatele informací. Potvrzení důvěryhodnosti a prokázání odborných znalostí v dané oblasti kterou váš WEB prezentuje pozitivně ovlivní vaše hodnocení.
Neustálé vylepšování: Musíte neustále sledovat novinky z oboru, ale i průběžně sledovat informace od Google a přizpůsobovat tomu své marketingové strategie. Tak, aby odpovídaly vyvíjejícím se algoritmům vyhledávání. A také si občas zkontrolovat celý WEB – SEO Audit WEBu.

Source: https://status.search.google.com/incidents/VKyoS53ULWzSp8BoDxqk

Google aktualizace algoritmu srpen 2023 - výsledky vyhledávání

Dne 22.8.2023 oznámil Google na svém Twitter účtu aktualizaci „algoritmu výsledků vyhledávání“. Cílem tedy aktuálně není nějaká specifická změna hodnotících kritérií, ale mělo by se jednat o zlepšení relevance výsledků. Tato změna tedy může zasáhnout váš WEB a jeho zobrazení. A to pozitivně, že se dříve stránky s nižším hodnocením zviditelní, tak i negativně, že budou vaše stránky hodnoceny hůře než před touto úpravou.

Všeobecná rada Google, 

jak si zajistit dobrou pozici ve výsledcích vyhledávání

je obsahem Google návodu – Vytváření užitečného , spolehlivého obsahu zaměřeného na lidi. Základní body tohoto návodu asi nepřekvapí:

  1. Odpovídáte kladně/souhlasně na otázky týkající se vašeho obsahu?
  2. Zpracovávají vaše stránky kvalitní, odborný a unikátní obsah?
  3. Poskytují vaše stránky zážitek, který čtenáři hledají?
  4. Je váš obsah primárně zaměřen na čtenáře, na lidi?
  5. NENÍ váš obsah vytvářen primárně pro přilákání vyhledávačů?
  6. Splňuje váš obsah základy optimalizace pro vyhledávače – SEO?
  7. Splňuje váš obsah kritéria EEAT a hodnocení kvality? – KDO – JAK – PROČ ?

Source: https://twitter.com/googlesearchc/status/1694041614950293948?s=20

Google snižuje viditelnost rozšířených výsledků HowTo a FAQ

A už tu zase máme změnu v zobrazování výsledků Google. Máte z reálných čísel pocit, že vám padá návštěvnost a nevíte proč? Možná vás postihla zase jedna ze změn ve vyhledávacích algoritmech, kterou právě implementuje Google. V úterý 8.8.2023 Google oznámil, že 
Abychom zajistili čistší a konzistentnější vyhledávání, měníme způsob, jakým se některé typy rozšířených výsledků zobrazují ve výsledcích vyhledávání Google (…tedy nám známý SERP). Konkrétně snižujeme viditelnost rozšířených výsledků s nejčastějšími dotazy FAQ (…tedy skoro pro všechny) a omezujeme rozšířené výsledky HowTo na stolní zařízení (…tedy na mobilu HowTo nebude). Tato změna by měla být celosvětově implementována v průběhu příštího týdne (tedy do 20.8.2023).

Pokud byla tedy síla vašeho WEBu zvláště v rozšířených informacích/strukturovaných datech, asi vás to moc nepotěší, ale to přece nevadí!
Google nám říká, že 
V budoucnu se rozšířené výsledky FAQ (z FAQPage strukturovaných dat) budou zobrazovat pouze na dobře známých, autoritativních vládních a zdravotních webech. U všech ostatních webů se tento rozšířený výsledek již nebude pravidelně zobrazovat. … Není potřeba strukturovaná data ze svého webu proaktivně odstraňovat. Strukturovaná data, která se nepoužívají, nezpůsobí problémy pro Vyhledávání, ale také nemají žádné viditelné účinky.

Source: https://developers.google.com/search/blog/2023/08/howto-faq-changes

⭐Google Bard v Česku: Nová forma hledání online zdrojů je tady!⭐

Vyzkoušeli jste si už českou verzi Google Bard? AI od Google jsem si otestoval a podle mne funguje dobře a v podobném duchu, jako konkurenční platformy. Zajímavý je formát, kdy mám od BARDa v nabídce hned tři verze odpovědí na moji otázku. Alespoň pro mne to znamená lepší vědomí si faktu, že se jedná o „strojovou kompilaci odpovědí“ a tedy A) s nějakou mírou přesnosti a B) s existující alternativou k první vybrané odpovědi. Podle mne to podstatně lépe vystihuje logiku „AI“ jako takovou a její roli i ve světě SEO optimalizace. Jakákoliv odpověď – obsah, formát textu, detail odpovědi… u všeho je vyhodnocení odpovědi na mne jako příjemci a zadavateli otázky. Rozhodně se nejedná o dědu Vševěda, který zná tu jedinou a správnou odpověď. A tři zlaté vlasy tedy BARD nemá rozhodně. Ani náhodou. Ale jako start tuto možnost vítám a určitě využiji.  

Source: https://bard.google.com/ 

Dělá vám přirozená návštěvnost "psí kusy"?

Tak to nemusí být zrovna problém „Google A/B testování“, tedy snahy Google analyzovat nejlepší SERP pozici vaší stránky. Také to může být další aktualizace Google algoritmů. Tentokrát se rozhořela (doslova😎) diskuse nad nepotvrzenou aktualizací algoritmů a vysoké volatilitě výsledků vyhledávání ke konci června, konkrétně 28-29.6.2023. Může to souviset i s úplným nasazením a rozjezdem GA4? Možná... no každopádně mý zákazníci žádné zásadní výkyvy ve vyhledávání nepozorují.

Source: https://support.google.com/analytics/answer/9164320?hl=en 

V Google Analytics 4 je integrován účet Google AdSense

V rámci aktualizace prostředí Google Analytics 4 (GA4) byl do této analytiky integrován i účet a data Google AdSense. Uživatelé reklamního systému AdSense tak nyní mohou vyhodnocovat údaje a přehledy spojené právě s návštěvností z tohoto řešení online reklamy. A lépe tedy vyhodnocovat efektivitu svého snažení. V komentářích se ale objevuje „Integrace může zvýšit přesnost údajů o interakci s reklamou. I přes jeho výhody se můžete setkat s nesrovnalostmi v údajích 😎“. To ale díky zásadním změnám v analytice GA4 zase není tak překvapivé a vlastně je to i logické.

Source: https://support.google.com/analytics/answer/9164320?hl=en 
drobné upozornění => zatím se v CZ verzi aktualizace 
June 15, 2023; Google Analytics 4 integration with AdSense nezobrazuje…

SEO Aktuality: Google Ads mění zásady pro používání ochranných známek

Používáte v klíčových slovech nebo i u PPC kampaní označení konkurenčních výrobků? A také dokonce i v textu reklamního sdělení 💥❔👁‍🗨💣? 

S platností od července 2023 Google oznámil změny zásad pro případné stížnosti na zneužití ochranných známekGoogle bude přijímat a zpracovávat jen stížnosti na porušení ochranné známky konkrétními inzerenty nebo jejich reklamami. Nebude tedy už přijímat obecné stížnosti na všechny inzerenty v oboru vlastníka ochranné známky. Předpokládám, že to bude znamenat zvýšení administrativy na straně stěžovatele. Současně je možné, že se tím sníží někdy až nesmyslné blokace reklam při použití významového slova v reklamě, které je současně ochrannou známkou.

Source: https://support.google.com/adspolicy/answer/13594188?sjid=2178577316824981396-EU 
a nebo 
https://support.google.com/adspolicy/answer/6118?hl=cs&sjid=2178577316824981396-EU

SEO Zkratka - zkopírovat kvůli SEO obsah cizího WEBu?

A představte si, že existují názory, že TOHLE vlastně dnes dělá Google, pokud v rámci SERPu zobrazí informaci získanou u konkrétního poskytovatele a tím ale minimalizuje šanci, že se uživatel proklikne na originální WEB. Mluvíme ale zvláště o nápadu z pohledu „SEO zkratky“, tedy zkopírovat si obsah SEO úspěšnějšího WEBu s cílem dostat se na lepší pozice SERPu. Každopádně asi tušíte, že tahle „SEO zkratka“ je ve své podstatě krádež digitálního obsahu a jako taková by se neměla vyplatit. A mělo by z pohledu Google Search dojít k postihu. Ale kde je ta hranice myšlenky a procesního detailu? Jak moc se u konkurence můžete nachytřit a potom připravit vlastní, doufejme že lepší variantu obsahu? V rámci příkladu se dokonce navrhovala možnost zkopírovat obsah včetně referencí …🙄. Na některé otázky asi tak úplně 100% správná odpověď neexistuje. Tedy vlastně existuje – kopírování v autorském právu.

Source: https://www.seroundtable.com/google-gambling-with-seo-shortcuts-35404.html 

PPC RESTART 2023 - PPC/AI specialista na scénu!

PPC Restart 2023 se nesoustředil jen na AI umělou inteligenci. Obsah byl dobře rozložen i na ostatní témata, která PPC specialisty zajímají. A to zvláště v současnosti zásadní změny analytiky z Universal Analytics na Google Analytics 4 – GA4. Nebo možnosti zpracování reklamních kampaní s využitím Performance Max opravdu na maximum.

Source: https://www.scuka.cz/ppcrestart-2023-ppc-ai-specialista-nahradi-50-marketaku/ a nebo https://www.ppcrestart.cz/ 

SEO PowerSuite se slevou 82% je tady jen na 72 hodin!

DNES (23.5.2023 na 72 hodin) můžete získat za super cenu 149USD celou tuto sadu nástrojů se slevou dalších -20USD přes následující LINKy:

 

Nástrojů na SEO práci je k dispozici spousta – Collabim, Marketing Miner, ahrefs, SEMrush… Většina profi nástrojů je relativně drahá, zvláště pro menší podnikatele. A také existuje sada nástrojů SEO PowerSuite. Sada obsahuje SEO nástroje samostatně instalované na PC:

— WebSite Auditor — jak název napovídá nástroj vám pomůže při SEO optimalizaci a analýze všech potenciálně problematických bodů vašich stránek. Indexování stránek, jejich Redirects, technické faktory, nefunkční LINKy, ale i OnPage faktory atd.
— SEO SpyGlass — výborná analýza linkování vašeho WEBu. Historie Backlinks, domén, získané a ztracené BackLinks, síla domén, ale i porovnání s konkurencí, atd.

Další nástroje SEO PowerSuite

— Rank Tracker — chcete mít svoje klíčová slova do pár minut k dispozici? Pak Rank Tracker je řešení které vám to umožní. Automaticky se nastaví na standardní vyhledávače Google, ale možnost doplnění o seznam.cz, Bing.cz, centrum.cz ale i dalších mnoho zemí. 

— LinkAssistant — je nástroj na metodickou práci se získáváním referenčních Backlinks. Hledáte vhodná fóra nebo blogy pro vaše příspěvky? Šanci na komunikaci s vašimi zákazníky? A nebo podobná témata, která naopak vám umožní se připojit se svým řešením, nabídnout možnosti, které máte právě vy a možná se o nich jen neví? Pak je LinkAssistant velmi dobrý pomocník. A samozřejmě můžete kouknout i ke konkurenci, jak to dělá, kde jsou dobří a můžete se od nich něco přiučit.

DNES (23.5.2023 na 72 hodin) můžete získat za super cenu 149USD celou tuto sadu nástrojů se slevou dalších -20USD přes následující LINKy:

SEO PowerSuite Pro: https://www.link-assistant.com/buy.html?id=SPS_PRO_YEAR
SEO PowerSuite Enterprise: https://www.link-assistant.com/buy.html?id=SPS_ENT_YEAR

Mění Google logiku SERP zobrazení lokálních informací?

Jak bude vypadat lokální SERP při zadání lokální fráze? Ukazuje se, že Google zobrazuje rozdílný formát SERP stránky pro různé lokální vyhledávání. To nemusí být překvapením pro různé fráze. Ale je přece důležité znát odpověď na otázku, jak bude vypadat vzhled SERP po zadán požadovaného dotazu. Pokud nicméně nemáme informaci o vzhledu SERP v minulosti, odpověď na otázku „dnes“ zase tak složitá být nemusí. Vzhled SERPu bude alternativně vycházet z kvality dostupných dat.

Tedy pro vysvětlení – Pokud do vyhledávače Google zadáte hledanou frázi „https://www.google.com/search?q=prague%2Bcar%2Baccident%2Blawyer“ pak obdržíte stránku SERP kde se po sponzorech a TOPx záznamech objeví odstavec Firmy a Google mapa s firmami podnikajícími v daném segmentu. V našem případě právnické kanceláře. Pokud vyměníte Prahu za Brno, pak budete mít ve výsledku SERPu rovnou Firmy bez inzerentů i TOPu. A pokud použijete frázi praha+auto+nehoda+právník, tedy – https://www.google.com/search?q=praha%2Bauto%2Bnehoda%2Bpr%C3%A1vn%C3%ADk , tak obdržíte výsledný SERP bez jakýchkoliv firemzato se samostatnou reklamou nejmenované právní kanceláře. Asi bych předpokládal, že se jedná o Google vlastní optimalizaci podle kvality dat relevantních k hledané frázi. Ale z textu článku vyplývá, že aktuálně dochází ke změnám. Ani to nemusí být špatně, třeba ve vztahu k EEAT (hned první aktualita níže😎). Ale protože nemám konkrétní porovnání, tak je to pouze můj dohad. 

Source: https://www.seroundtable.com/google-local-pack-drop-35386.html

SEO aktuality: Google aktualizace hodnocení recenzí - EEAT.

 Dne 12.4.2023 vydal Google aktualizaci hodnocení recenzí v rámci Google April 2023 Reviews Update

Aktuální revize hodnocení navazuje na definici E-A-T. V nové aktualizaci kritérii tedy Google přichází s tím, že je důležité  dvojité E, tedy E-E-A-T, které bylo formálně publikováno v prosinci 2012. Pro ty z vás, kteří se s touto formou označení potkávají poprvé:

E – Experience; E – Expertise; A – Authoritativeness ; T – Trust. Nové je to první E – Experience, tedy zkušenost. Asi nejjednodušeji se daná změna dá vysvětlit návodem, který je k dispozici v oznámení pro hodnocení od Google:

„Zvažte, do jaké míry má tvůrce obsahu pro dané téma potřebné zkušenosti z první ruky nebo ze života. Mnoho typů stránek je důvěryhodných a dobře plní svůj účel, pokud je vytvářejí lidé s bohatými osobními zkušenostmi. Čemu byste například věřili: recenzi produktu od někoho, kdo produkt osobně používal, nebo „recenzi“ od někoho, kdo jej nepoužíval?“

1️⃣ Takže pokud se vám začalo měnit hodnocení vašich stránek, už víte, na co se zaměřit ve vašich SEO textech – EEAT !!
2️⃣ Čeština zatím není na seznamu jazyků – nevím, jestli je to dobře nebo špatně…❓
3️⃣ Prý už existují pokusy zlepšit hodnocení doplněním textů „dle mých osobních zkušeností“ 😎. No, pokud ano, pak to asi nebude mít dlouhého trvání…

Source: https://developers.google.com/search/blog/2022/12/google-raters-guidelines-e-e-a-t

SEOloger č.67: Budoucnost klíčovek ve světě generativních jazykových modelů/AI

Máme za sebou opět velmi zajímavý SEOloger, na kterém se tentokrát a ne-překvapivě opět probírala umělá inteligence. Jak ji využít při práci s analýzou klíčových slov. Problematiku prezentoval Filip Podstavec z Marketing Miner a zcela jistě byla pro zúčastněné velmi zajímavá i inspirativní. 

Co jsem tam hlavně slyšel já?

  • 🕕 rutinní analytické úkony bude pro nás AI dělat v nejbližší budoucnosti a to i zprostředkovaně = v nástrojích třetích stran
  • 🕡 pořád je potřeba na AI dohlížet. Nevhodně zvolená otázka může znamenat nesmyslnou odpověď a tedy nesmyslný výsledek
  • 🕖 nejhodnotnější využití AI je v rámci „klíčovky“ pro kategorizaci a práci s analýzou celkové struktury klíčových slov, atd.
  • 🕢 statistické údaje typu „nejhledanější klíčová slova pro řezníka“ z ChatGPT logicky jako vypočtenou hodnotu nedostaneme
  • 🕗 přítomní z Seznam.cz se nechtěli jakkoliv vyjadřovat ke směru nebo tendencím implementace AI 😎.

⭐ A že každý takový vývoj stojí peníze. A vývoj je v současnosti tak překotný, že se jen obtížně hodnotí, jaký směr bude ten správný podnikatelský záměr do roka, do dvou let. Vyplatí se vyvíjet implementaci ChatGPT/API zrovna pro tuhle aplikaci? Zaplatí se to? Obtížně se hledají odpovědi. Takže není možná tak úplně realistické očekávat hromadnou implementaci AI kde nás napadne.

„Full textové vyhledávání“ začalo se systémem „Alta Vista“ který vyvinula společnost Digital Equipment, tehdy můj zaměstnavatel 👍🥇. V době, kdy Seznam.cz byl seznamem seznamů. Dnes je funkční SEO pro vyhledávání nezbytným požadavkem kvalitního WEBu, který má ambice být vidět a Alta Vista je dávno zapomenutá historie. 😢 Čeká ten samý přerod dnešní formu hledání správných odpovědí? 

Source:  Osobní návštěva

SEO RESTART 2023 - konference plná SEO ale i ChatGPT a AI obecně

Konference SEO Restart 2023 byla svým obsahem přednášek natolik zajímavá, že si zasloužila vlastní stránku a osobní komentář. Takže do aktualit napíšeme pouze:
🥇přednášky byly super a informační hodnota vynikající. Kdo se zabývá SEO na téhle akci nemůže chybět
⭐o SEO práci se kvůli AI nebojím. Jakákoliv umělá inteligence může pracovat jen s tím, co někde existuje (zatím). A SERP potřebuje myšlenky.
👁‍🗨 vůbec nezaškodí si poslechnout co si o tom všem myslí ostatní z oboru SEO
🏆 jsem rád, že jsem si opět potvrdil, že SEO a PPC optimalizace v online marketingovém mixu musí spolupracovat.

Source: https://www.scuka.cz/jak-zlepsit-seo-pomoci-chatgpt-openai/ a nebo https://www.seorestart.cz/ 

Vaše PPC reklama na Google Ads může bez GA4 zaznamenat významný propad výkonu, návštěvnosti, prokliků.

Další (a logický) důsledek přechodu analytiky na Google Analytics 4. Pokud inzerent používá Konverzní cíle z UA v rámci Google Ads, tyto výsledky systém Google Ads nebude (logicky…) po 1.7.2023 již dostávat a významně to ovlivní reklamní systém inzerenta. Odhad Google je propad systému až o 20%. Za sebe dodávám – A že by to byla příležitost právě pro ty inzerenty, kteří si GA4 nastaví správně?  

Máte svůj WEB a prezentujete svoji firmu nebo výrobky? Pak na 99,9% používáte Universal Analytics. A je opravdu nejvyšší čas nastavit si Google Analytics 4. V červenci už budete mít problém zjistit, kdo a co na vašem WEBu vyvádí. A pokud jste si v průběhu času optimalizovali své reklamní kampaně na konverze z UA, pak je opravdu nejvyšší čas, celý svůj ekosystém online marketingu odladit na nové GA4 🕛!!

Source: https://www.seroundtable.com/google-ads-google-analytics-4-impact-35102.html 

Tažení změn spojených s Google Analytics 4 pokračuje. Tentokrát do Google Ads

Od 1.dubna 2023 bude možné pracovat s konverzemi, resp. konverzními cíli v Google Ads výhradně dle nastavení „konverzního okna“, které je k dispozici v rámci Google Analytics 4. Pokračuje tak postupný (a asi i pochopitelný z pohledu zdrojů…) nátlak Google na přechod uživatelů Google Analytiky na GA4. Změna je vedena snahou o konzistentní vykazování konverzí mezi GA4 a Google Ads. Jak tato úprava dopadne u klientů, kteří využívají Google Ads, ale prozatím nešáhli na vlastní úpravu a definici konverzí v Google Analytics 4? To asi brzo uvidíme. Připomínám, že v rámci přechodu Universal Analytics na Google Analytics 4 dochází a docházelo postupně k automatickému vytvoření účtu GA4 u těch uživatelů Universal Analytics, kteří si tento proces nezablokovali – viz samostatný článek GA4 – Google Analytics; Google mění náhled na analytiku
Source: https://www.searchenginejournal.com/google-to-unify-ga4-google-ads-conversion-windows/482128/

Czech Online Expo 2023

SEO aktuality: Czech On-line EXPO Prague 2023

Czech On-line Expo byl skvělý👏👏z několika důvodů:

1️⃣. v rámci 20+ SEO mýtů jsem si ověřil, že s nimi pracuji a u klientů se jim vyhýbám
2️⃣. SEO v marketingovém mixu má svoje místo u těch klientů, kteří chtějí uspět v konkurenci…(a bude mít i v době Chat GPT)
3️⃣. SEO budování autority WEBu má svoji naprosto zásadní úlohu
4️⃣. Že znalost problematiky Google Analytics 4 bude velmi rychle významnou výhodou

A spoustu dalších nápadů pro rozvoj SEO i PPC Optimalizace😎 
Source: www.facebook.com/ivo.scuka

Využití umělé inteligence pro SEO a obsah letos vzroste 5x

Zadal jsem ChatGPT požadavek „Napiš mi dva odstavce o tom, jak skvělé je použít ChatGPT pro SEO texty “ Odpověď vygenerovaná do minuty/dvou zněla:

“ ChatGPT je vynikající nástroj pro tvorbu SEO textů z několika důvodů. Zaprvé, jako strojový překladač, je schopen převést texty z jednoho jazyka do druhého, což znamená, že může být využit pro tvorbu SEO textů v různých jazycích. Toto je obzvláště užitečné pro společnosti, které působí na mezinárodní úrovni a chtějí mít svůj obsah lokalizován pro různé trhy. 
Druhým důvodem, proč je použití ChatGPT pro tvorbu SEO textů skvělou volbou, je jeho schopnost generovat obsah, který je optimalizován pro klíčová slova. To znamená, že společnosti mohou využít ChatGPT k vytvoření obsahu, který je optimalizován pro vyhledávače, a tím zlepšit svou viditelnost v online prostoru. Tento obsah může být využit pro různé účely, včetně webů, blogů a sociálních médií. Výsledkem je vysoce kvalitní obsah, který je nejen přitažlivý pro čtenáře, ale také efektivní pro SEO.“

 Vysvětlení možností, které nám prozatím AI dává:

  1. vygenerovat jakýkoliv text je velmi jednoduché. Postup s AI může být i docela efektivní.
  2. v prvním odstavci jako hlavní důvod použije překlad textů do cizích jazyků – opravdu je to ta hlavní přidaná hodnota (a kvalita) pro SEO a pro použití ChatGPT??
  3. druhý odstavec zmiňuje optimalizaci obsahu pro klíčová slova – OK. Ale použití textu, který je optimalizován pro vyhledávače je přece vlastnost SEO a nikoliv ChatGPT… Tedy důkaz protikladem?
  4. vašich TOP10 konkurentů bude používat ChatGPT pro generování obsahu. A vy si vytvoříte svůj vlastní obsah společně se SEO Specialistou. Vyhledávače vyhodnotí váš obsah zcela jistě výše a na lepší pozici, protože bude unikátní a velmi pravděpodobně zaujme čtenáře více.
  5. A pokud jste si přečetli ty dva odstavce, předpokládám, že je budete i vy chtít opravit, vylepšit. A jste u faktu, že ve výsledku SEO Specislista opět na takto vygenerovaném textu pracuje další desítky minut. Takže ANO, jako zdroj inspirace, „nakopnutí“, lze AI již dnes docela úspěšně využívat. Jako automat asi ještě ne. 

A pokud si chcete přečíst něco o tom, jak to vidí BrightEdge, pak si můžete přečíst článek o jejich novém výzkumu, který říká, že využití umělé inteligence pro SEO a obsah letos vzroste 5x. A 90 % organizací tvrdí, že v roce 2023 je pro ně důležité SEO kvůli jeho komplexním výhodám.

Source: https://searchengineland.com/seo-compounding-value-393965

Návod (?) pro vhodné využití ChatGPT návrhů při tvorbě SEO obsahu

Stát se odborníkem na správné (a vhodné) využití nástrojů na principu ChatGPT může být v budoucnu ceněnou dovedností, stejně tak jako SEO Copywritting nebo práce PPC specialisty. A že použití těchto nástrojů se bude v budoucnu zvyšovat je asi všem jasné. Článek opravdu velmi podrobně rozebírá možnosti, vhodné i nevhodné formy použití ChatGPT jako nástroje pro podporu SEO aktivit. Za mě hodně dobrý a hodně poučný…a náročné na čas.
Source: https://searchengineland.com/chatgpt-prompts-seo-393523

Zranitelnost Pluginu All In One SEO WordPress se týká až 3+ milionů

Plugin All In One SEO (AIOSEO), který má přes tři miliony aktivních instalací, je zranitelný vůči dvěma útokům Cross-site scripting (XSS). Chyby zabezpečení ovlivňují všechny verze AIOSEO až do verze 4.2.9 včetně. Vzhledem k významu SEO pro provozovatele WEBů dost průšvih…
Source: 
https://www.searchenginejournal.com/aioseo-wordpress-plugin-vulnerabilities/480949/ 

SEO Aktuality: Jak sestavit SEO strategii v 7 krocích (včetně Google Sheet šablony)

SEO strategie a souhrn kroků je jedním z nejdůležitějších dokumentů v SEO. Nejen, že formalizuje vaše SEO postupy, ale také jej použijete pro sledování plnění jednotlivých úkolů SEO. Neexistuje jeden oficiální návod, jak vytvořit SEO strategii. Možností je spousta. Jamie Grant pro nás také jeden vhodný postup připravil.
Source: https://ahrefs.com/blog/seo-roadmap/ 

SEO Aktuality: LinkedIn - Nové nástroje pro SEO optimalizaci vašeho obsahu

Pro ty z vás, kteří preferují prezentaci vlastní práce (nebo firmy) na LinkedInu by se mohly velmi hodit nové SEO funkce při tvorbě obsahu. Nově je (nebo bude) možné využívat aktualizace vlastního profilu, jednoduchého přihlášení k odběru newsletterů, případně i SEO nastavení pro titulek nebo i obsah článku.
Source: https://www.linkedin.com/pulse/new-tools-help-your-content-shine-keren-baruch/

Analýza klíčových slov pomocí bezplatných nástrojů (a navrženého postupu)

Pokud jste větší společnost, pak pro vás asi není problém si pořídit kvalitní a placený nástroj pro analýzu klíčových slov. Pokud jste malý podnikatel, živnostník, pak je pro vás vhodný článek, který shrnuje možnosti využití bezplatných postupů a několika málo nástrojů. A zdaleka se nejedná o horší postup, spíše naopak! Díky tomuto postupu se můžete dostat k výsledkům (a hlavně klientům) sami, bez SEO optimalizátora. Samozřejmě – tou cenou je váš čas a energie, který do toho musíte vložit. A uvědomit si, že SEO je kontinuální práce, neustále je potřeba se zlepšovat a být lepší než vaše konkurence. 
Source: http://seo2.onreact.com/niche-keyword-research 

ChatGPT pro SEO: 9 nejlepších případů použití (a 4 další)

ChatGPT a AI jsou klíčová slova a titulky dneška. Není dne, abychom nečetli o tom, co je v oblasti ChatGPT nového a kdo a hlavně jak bude umělou inteligenci využívat. Existují i diskuse na téma, zda ChatGPT neznamená konec SEO. Dovolím si přiklonit se na stranu těch, co tvrdí, že nikoliv. Určitě bude znamenat změnu přístupu k SEO jako takovému. Vždyť stačí se dobře zeptat a již dnes můžete mít k dispozici SEO optimalizovaný text a to i v češtině. Článek popisuje 9 možností, kde použití ChatGPT přináší zajímavé výsledky již dnes. A také čtyři další, kde už to tak slavné není.
Source: https://ahrefs.com/blog/chatgpt-for-seo/

SEO Aktuality: Deset nástrojů vhodných pro SEO analýzu trhu a konkurence

Základním bodem procesu SEO je analýza vašeho trhu a konkurence. K této analýze je dnes k dispozici široká škála online nástrojů, většinou v placené verzi. Článek shrnuje informace o deseti nejdůležitějších nástrojích podle autora – Roger Montti. Článek zahrnuje nástroje:

 a já dodávám:

Jsem rád, že vám mohu pomocí článků o SEO a PPC optimalizaci přinášet užitečné informace a rady. Je pro mě velkým potěšením vidět (v GA4), jak vám tyto užitečné informace pomáhají, co čtete, jak a kam se vracíte.

Moje služby v oblasti SEO optimalizace a tvorby SEO obsahu vám mohou pomoci získat více pozornosti a návštěvnosti na vašem webu. Kvalitní a relevantní obsah je klíčovým faktorem pro úspěšnou SEO optimalizaci a dosažení lepšího umístění ve výsledcích vyhledávání. Pokud hledáte způsob, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu a zlepšit vaši online přítomnost, jsem připraven vám pomoci s tvorbou kvalitních SEO článků a dalších optimalizačních postupů.

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎