SEO aktuality.
Nejnovější informace o SEO, vyhledávání, SERP a všem co souvisí
SEO je obor, který se velmi rychle vyvíjí. Informace a definice platné pro optimální obsah vašich stránek dnes už zítra nemusí platit. A za půl roku nebudou platit zcela určitě. Uvádím základní přehled zajímavostí a aktualit z oboru tak, jak se ke mě dostávají ze zdrojů, kterými se já snažím udržet „na tepu doby“. Každá stručná anotace obsahuje LINK na originální článek:
O čem se můžete dočíst v SEO novinkách:
Tažení změn spojených s Google Analytics 4 pokračuje. Tentokrát do Google Ads
Od 1.dubna 2023 bude možné pracovat s konverzemi, resp. konverzními cíli v Google Ads výhradně dle nastavení „konverzního okna“, které je k dispozici v rámci Google Analytics 4. Pokračuje tak postupný (a asi i pochopitelný z pohledu zdrojů…) nátlak Google na přechod uživatelů Google Analytiky na GA4. Změna je vedena snahou o konzistentní vykazování konverzí mezi GA4 a Google Ads. Jak tato úprava dopadne u klientů, kteří využívají Google Ads, ale prozatím nešáhli na vlastní úpravu a definici konverzí v Google Analytics 4? To asi brzo uvidíme. Připomínám, že v rámci přechodu Universal Analytics na Google Analytics 4 dochází a docházelo postupně k automatickému vytvoření účtu GA4 u těch uživatelů Universal Analytics, kteří si tento proces nezablokovali – viz samostatný článek GA4 – Google Analytics; Google mění náhled na analytiku.
Source: https://www.searchenginejournal.com/google-to-unify-ga4-google-ads-conversion-windows/482128/
Czech On-line EXPO Prague 2023
Czech On-line Expo byl skvělý👏👏z několika důvodů:
1️⃣. v rámci 20+ SEO mýtů jsem si ověřil, že s nimi pracuji a u klientů se jim vyhýbám
2️⃣. SEO v marketingovém mixu má svoje místo u těch klientů, kteří chtějí uspět v konkurenci…(a bude mít i v době Chat GPT)
3️⃣. SEO budování autority WEBu má svoji naprosto zásadní úlohu
4️⃣. Že znalost problematiky Google Analytics 4 bude velmi rychle významnou výhodou
A spoustu dalších nápadů pro rozvoj SEO i PPC Optimalizace😎
Source: www.facebook.com/ivo.scuka
Využití umělé inteligence pro SEO a obsah letos vzroste 5x
Zadal jsem ChatGPT požadavek „Napiš mi dva odstavce o tom, jak skvělé je použít ChatGPT pro SEO texty “ Odpověď vygenerovaná do minuty/dvou zněla:
“ ChatGPT je vynikající nástroj pro tvorbu SEO textů z několika důvodů. Zaprvé, jako strojový překladač, je schopen převést texty z jednoho jazyka do druhého, což znamená, že může být využit pro tvorbu SEO textů v různých jazycích. Toto je obzvláště užitečné pro společnosti, které působí na mezinárodní úrovni a chtějí mít svůj obsah lokalizován pro různé trhy.
Druhým důvodem, proč je použití ChatGPT pro tvorbu SEO textů skvělou volbou, je jeho schopnost generovat obsah, který je optimalizován pro klíčová slova. To znamená, že společnosti mohou využít ChatGPT k vytvoření obsahu, který je optimalizován pro vyhledávače, a tím zlepšit svou viditelnost v online prostoru. Tento obsah může být využit pro různé účely, včetně webů, blogů a sociálních médií. Výsledkem je vysoce kvalitní obsah, který je nejen přitažlivý pro čtenáře, ale také efektivní pro SEO.“
Vysvětlení možností, které nám prozatím AI dává:
- vygenerovat jakýkoliv text je velmi jednoduché. Postup s AI může být i docela efektivní.
- v prvním odstavci jako hlavní důvod použije překlad textů do cizích jazyků – opravdu je to ta hlavní přidaná hodnota (a kvalita) pro SEO a pro použití ChatGPT??
- druhý odstavec zmiňuje optimalizaci obsahu pro klíčová slova – OK. Ale použití textu, který je optimalizován pro vyhledávače je přece vlastnost SEO a nikoliv ChatGPT… Tedy důkaz protikladem?
- vašich TOP10 konkurentů bude používat ChatGPT pro generování obsahu. A vy si vytvoříte svůj vlastní obsah společně se SEO Specialistou. Vyhledávače vyhodnotí váš obsah zcela jistě výše a na lepší pozici, protože bude unikátní a velmi pravděpodobně zaujme čtenáře více.
- A pokud jste si přečetli ty dva odstavce, předpokládám, že je budete i vy chtít opravit, vylepšit. A jste u faktu, že ve výsledku SEO Specislista opět na takto vygenerovaném textu pracuje další desítky minut. Takže ANO, jako zdroj inspirace, „nakopnutí“, lze AI již dnes docela úspěšně využívat. Jako automat asi ještě ne.
A pokud si chcete přečíst něco o tom, jak to vidí BrightEdge, pak si můžete přečíst článek o jejich novém výzkumu, který říká, že využití umělé inteligence pro SEO a obsah letos vzroste 5x. A 90 % organizací tvrdí, že v roce 2023 je pro ně důležité SEO kvůli jeho komplexním výhodám.
Source: https://searchengineland.com/seo-compounding-value-393965
Návod (?) pro vhodné využití ChatGPT návrhů při tvorbě SEO obsahu
Stát se odborníkem na správné (a vhodné) využití nástrojů na principu ChatGPT může být v budoucnu ceněnou dovedností, stejně tak jako SEO Copywritting nebo práce PPC specialisty. A že použití těchto nástrojů se bude v budoucnu zvyšovat je asi všem jasné. Článek opravdu velmi podrobně rozebírá možnosti, vhodné i nevhodné formy použití ChatGPT jako nástroje pro podporu SEO aktivit. Za mě hodně dobrý a hodně poučný…a náročné na čas.
Source: https://searchengineland.com/chatgpt-prompts-seo-393523
Zranitelnost Pluginu All In One SEO WordPress se týká až 3+ milionů
Plugin All In One SEO (AIOSEO), který má přes tři miliony aktivních instalací, je zranitelný vůči dvěma útokům Cross-site scripting (XSS). Chyby zabezpečení ovlivňují všechny verze AIOSEO až do verze 4.2.9 včetně. Vzhledem k významu SEO pro provozovatele WEBů dost průšvih…
Source: https://www.searchenginejournal.com/aioseo-wordpress-plugin-vulnerabilities/480949/
Jak sestavit SEO strategii v 7 krocích (včetně Google Sheet šablony)
SEO strategie a souhrn kroků je jedním z nejdůležitějších dokumentů v SEO. Nejen, že formalizuje vaše SEO postupy, ale také jej použijete pro sledování plnění jednotlivých úkolů SEO. Neexistuje jeden oficiální návod, jak vytvořit SEO strategii. Možností je spousta. Jamie Grant pro nás také jeden vhodný postup připravil.
Source: https://ahrefs.com/blog/seo-roadmap/
LinkedIn - Nové nástroje pro SEO optimalizaci vašeho obsahu
Pro ty z vás, kteří preferují prezentaci vlastní práce (nebo firmy) na LinkedInu by se mohly velmi hodit nové SEO funkce při tvorbě obsahu. Nově je (nebo bude) možné využívat aktualizace vlastního profilu, jednoduchého přihlášení k odběru newsletterů, případně i SEO nastavení pro titulek nebo i obsah článku.
Source: https://www.linkedin.com/pulse/new-tools-help-your-content-shine-keren-baruch/
Analýza klíčových slov pomocí bezplatných nástrojů (a navrženého postupu)
Pokud jste větší společnost, pak pro vás asi není problém si pořídit kvalitní a placený nástroj pro analýzu klíčových slov. Pokud jste malý podnikatel, živnostník, pak je pro vás vhodný článek, který shrnuje možnosti využití bezplatných postupů a několika málo nástrojů. A zdaleka se nejedná o horší postup, spíše naopak! Díky tomuto postupu se můžete dostat k výsledkům (a hlavně klientům) sami, bez SEO optimalizátora. Samozřejmě – tou cenou je váš čas a energie, který do toho musíte vložit. A uvědomit si, že SEO je kontinuální práce, neustále je potřeba se zlepšovat a být lepší než vaše konkurence.
Source: http://seo2.onreact.com/niche-keyword-research
ChatGPT pro SEO: 9 nejlepších případů použití (a 4 další)
ChatGPT a AI jsou klíčová slova a titulky dneška. Není dne, abychom nečetli o tom, co je v oblasti ChatGPT nového a kdo a hlavně jak bude umělou inteligenci využívat. Existují i diskuse na téma, zda ChatGPT neznamená konec SEO. Dovolím si přiklonit se na stranu těch, co tvrdí, že nikoliv. Určitě bude znamenat změnu přístupu k SEO jako takovému. Vždyť stačí se dobře zeptat a již dnes můžete mít k dispozici SEO optimalizovaný text a to i v češtině. Článek popisuje 9 možností, kde použití ChatGPT přináší zajímavé výsledky již dnes. A také čtyři další, kde už to tak slavné není.
Source: https://ahrefs.com/blog/chatgpt-for-seo/
Deset nástrojů vhodných pro SEO analýzu trhu a konkurence
Základním bodem procesu SEO je analýza vašeho trhu a konkurence. K této analýze je dnes k dispozici široká škála online nástrojů, většinou v placené verzi. Článek shrnuje informace o deseti nejdůležitějších nástrojích podle autora – Roger Montti. Článek zahrnuje nástroje:
- Semrush
- Ahrefs
- SERPstat
- SpyFu
- Sandboxweb.io
- Screaming Frog
- InLinks
- MarketMuse
- SimilarWeb
- LinkResearchTools
Source: https://www.searchenginejournal.com/seo-tools/competitive-analysis/
- Trendy Google
- a samozřejmě Google Search Console
Jsem rád, že vám mohu pomocí článků o SEO a PPC optimalizaci přinášet užitečné informace a rady. Je pro mě velkým potěšením vidět (v GA4), jak vám tyto užitečné informace pomáhají, co čtete, jak a kam se vracíte.
Moje služby v oblasti SEO optimalizace a tvorby SEO obsahu vám mohou pomoci získat více pozornosti a návštěvnosti na vašem webu. Kvalitní a relevantní obsah je klíčovým faktorem pro úspěšnou SEO optimalizaci a dosažení lepšího umístění ve výsledcích vyhledávání. Pokud hledáte způsob, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu a zlepšit vaši online přítomnost, jsem připraven vám pomoci s tvorbou kvalitních SEO článků a dalších optimalizačních postupů.