Google Tag Manager návod

Google Tag Manager Návod

Myslím si, že právě v tento okamžik sedí nejeden uživatel internetu nad klávesnicí a píše ono slovní spojení „Google Tag Manager návod“. Nebudou to tedy všichni, ale určitě velká většina těch, kdo to myslí se svojí prezentací na internetu vážně. Existují stovky i tisíce aplikací, které mi mohou pomoci při realizaci mého WEBu. Doplňky do editačního prostředí, předpřipravené zdrojové kódy, nebo prostě jen systém, kterým já můžu zjistit, kdo a proč mě a mé stránky sleduje. To proč tedy omezeněji. Každopádně naprostá většina těchto systémů má k dispozici kód [TAG], který vložím do kódu mých stránek a ono to potom něco bude dělat. Ale co s tím, když takových kódů jsou desítky na jedné stránce? To nám právě řeší Google Tag Manager.

Návod na Google Tag Manager není zase tak moc potřeba.

V zásadě si stačí zapamatovat, že vložením kódu GTM, tedy Google Tag Manager do svých stránek vložím všechny ostatní kódy. Ty potom zpracovávám jinde, v jiném prostředí než vlastních WEB stránek. Super je, že následně nepotřebuji při úpravách přístup do editačního systému WEBu. Stačí mi přistupovat k onomu GTM. Ve středně velkých a větších firmách tak může být krásně rozdělena odpovědnost za technický stav WEBu a za jeho analytickou a marketingovou podporu. Z osobní zkušenosti – pokud klient nepoužívá GTM, pak je to skoro to první, co mu doporučuji. Získáme tím velmi dobrý přehled o obsahu všech podpůrných systémů. A vůbec nemusíte mít obavy z komplikovanosti prostředí GTM. Ano, jako u většiny systémů Google je nastavení parametrů připraveno na komplexní prostředí větších firem. To nastavení ale udělám jen jednou. Následně budu pracovat v již mnou nakonfigurovaném systému a s přehledem.

Testovací prostředí Google Tag Managera je k nezaplacení

Google Tag Manager - Assistatnt

GTM používám takřka denně. Za naprosto vynikající považuji systém testování. Kolikrát se vám stalo, že jste si šáhli do existujícího nastavení WEB stránek a něco přestalo fungovat? Mě se to tedy nestává…tedy skoro 😊. Pro ty ostatní případy je možné si všechny požadované úpravy připravit předem jako „novou variantu“. A tuto si potom nezávazně vyzkoušet. Tak, že vám GTM umožní propojení této ještě „neaktivní“ verze GTM s WEB stránkou. Ověřím si, že vše funguje tak, jak má a teprve když mi všechno běží, tak můžu tuto novou verzi GTM uložit jako aktivní. 

Každopádně se rozhodně není čeho bát. Google Tag Manager, česky Správce Značek Google funguje velmi dobře a spolehlivě. 

Další články

SEO optimalizátor

Vysvětlení toho názvu je jednoduché. SEO - Search Engine Optimisation a Optimalizátor je zkomolenina češtiny. Ani nevím,...

Návrhy klíčových slov

Návrhy klíčových slov jsou podmínkou fungování WEBu. Klíčová slova se rozdělují na ta, která použijeme u PPC...

Google Tag Manager návod

Google tag manager ADMIN prostředí pro správu značek a kódu systémů, které jsou potřeba pro součinnost WEB...

Jednou za čas info do mailu?

Tak ho zadejte, odhlásit se můžete vždy 📧