Google plánovač klíčových slov

Slova a slovní spojení, která hledají klienti

Plánovač klíčových slov

klíčová slova – magie která ovládá SEO i PPC svět. Jen málo čtenářů si pamatuje období zhruba kolem roku 1995 kdy se na počítačovém světě objevil softwarový zázrak – vyhledávač Alta Vista. Byl to systém, který v té době uměl netušené věci – vyhledávat informace v režimu tzv. „Full textové“ vyhledávání. Geniální. žádné Zlaté stránky, žádný seznam podle abecedy nebo oborů, prostě jen zadáte co potřebujete vyhledat a v těch terabajtech informací se to už někde najde. To už dávno všichni bereme jako samozřejmost. Prostě hledáme. Na Google, Yahoo, Bingu. Druhá strana stejné mince je v tom, že prosadit se v tomto extrémně konkurenčním prostředí je opravdu velmi těžké. A drahé.

A drahé? No možná… Plánovač klíčových slov, nebo také Keyword Planner vám na základě vašeho základního zadání nabídne rozsáhlý přehled podobných a příbuzných slov a slovních spojení, která jsou pro vás relevantní. S informací o objemu vyhledávání v dané lokalitě a jazyku, trendech, úrovni konkurence i předpokládané ceně CPC. Vše si samozřejmě můžete stáhnout v podobě tabulky a dále pracovat na alternativách.  

Keyword Planner a Plánovač klíčových slov.

Ale pozor – je to dobrý sluha a zlý pán! Pokud si dle své marketingové strategie připravím třeba 20 klíčových slov, některá budou slovní spojení dvou až tří slov. Každé jedno proženu Plánovačem klíčových slov a dostanu řekněme 50 návrhů. Hned na začátku mám tedy 1000 slov a slovních spojení, která by bylo dobré posoudit a vyhodnotit. Vzpomenu si ale na přísloví, které říká „Stokrát nic umořilo osla„. V mém případě platí „Mnoho klíčových slov umoří marketingový rozpočet“.

 

Pamatujte na to – a nebo si vzpomeňte, až budete dostávat fakturu z Google Ads. Obrázek napoví a je k němu potřeba dodat, že takovýto odhad je velmi nepřesný. Můžu jej samozřejmě upřesnit dostupnými nástroji, jako je již zmiňovaný Plánovač klíčových slov / Keyword Planner. Ale hlavní slovo by zcela jistě měl mít obchod/marketing. Východisko existuje – postupné rozšiřování počtu, A/B testování, ale i selský rozum. Jak to často bývá – prostě si to musíte odpracovat. A nebo si na to někoho najmout.

 

Další články

SEO optimalizátor

Vysvětlení toho názvu je jednoduché. SEO - Search Engine Optimisation a Optimalizátor je zkomolenina češtiny. Ani nevím,...

Návrhy klíčových slov

Návrhy klíčových slov jsou podmínkou fungování WEBu. Klíčová slova se rozdělují na ta, která použijeme u PPC...

Google Tag Manager návod

Google tag manager ADMIN prostředí pro správu značek a kódu systémů, které jsou potřeba pro součinnost WEB...

Jednou za čas info do mailu?

Tak ho zadejte, odhlásit se můžete vždy 📧