SEO a PPC optimalizace. Proč spolu?

Protože jinak věnujete své peníze provozovatelům reklamních sítí bez výrazného efektu.

Zjednodušeně řečeno. Vy všichni (já také samozřejmě) chcete, aby se o vás vědělo. Co vyrábíte, jak to vyrábíte, proč jste zrovna vy lepší než vaši konkurenti. Nebo dokonce budete tvrdit, že žádnou konkurenci nemáte, protože ten váš výrobek nebo služba je natolik jedinečný a specifický, že jej nikdo jiný nevyrábí, nebo dokonce vyrobit neumí. No jo, ale bez reklamy se tyto informace dozví relativně malá část veřejnosti. A vy byste rádi, aby to věděli úplně všichni. Úplně, Úplně všichni.

SEO je souhrn vytváření aktivního obsahu.

SEO a PPC optimalizace - PPC nákladů samozřejmě.

To teoreticky jde – zaplatíte nějaké správné agentuře, ta vám připraví reklamní koncepty, vy si vyberete, natočí se TV spot, ten se bude několik měsíců (nebo let) ukazovat v hlavním vysílacím čase na všech našich TV stanicích a samozřejmě na Internetu… Že je to úplně mimo vaši finanční realitu? No to já samozřejmě vím a je mi jasné, že výše uvedené jsou pohádky, protože vy jste přece menší, dynamická a zajímavá firma se super produkty, akorát těch peněz na marketing se nějak nedostává nebo ani dostávat nemá (to je na jiné povídání). No pak ale máte další možnost – vytvořit si natolik zajímavý obsah, aby k vám vyhledávače chodily skoro samy, protože ty informace budou jedinečné. SEO optimalizace znamená, že se pečlivě věnujete svým WWW aktivitám proto, aby vyhledávače typu Google a nebo Seznam nabídly vašim potenciálním zákazníkům právě ty vaše stránky mezi prvními. A není tak úplně nezbytné, abyste byli opravdu PRVNÍ. Stačí mezi prvními, řekněme první strana. Například.

Od někoho jsem slyšel definici – neprodávejte lidem to, co jim prodávat chcete vy, prodávejte jim to, co chtějí oni.

SEO optimalizace pro běžný produkt nebo novinku?

Je naprosto zásadní si uvědomit, že čím širší je základna vašich zákazníků, tím obtížněji ji budete oslovovat PPC reklamou ale budete mít dostatek podkladů pro SEO. Nabízíte něco, co další stovky dodavatelů? Pak musíte být kreativní v tom, co je vaše konkurenční výhoda. Víte to? A je to výhoda pro vás jako výrobce, nebo to opravdu ocení klienti/zákazníci? Určitě to není nic překvapivého a nového, ale koukněte se třeba na WEB stránky dodavatelů marketingových předmětů. Chcete aby propiska dobře vypadala, aby se na ni dalo umístit vaše logo a aby obstojně psala. A co se s ní stane, když ji dáte zákazníkovi. Bude s ní chtít psát. Nic více. Koukněte se u sebe v kanceláři – kolik máte reklamních propisek u sebe na stole? A kdy naposledy jste si je dal do souvislosti s dodavatelem…

Proto se domnívám, že je naprosto nezbytné tyto dvě disciplíny spojit. SEO optimalizaci proto, aby energie vložená do tvorby vašeho veřejného obsahu měla co největší efekt VE SPOJENÍ s vašim aktivním PPC marketingem a PPC optimalizací. Obě tyto disciplíny musí jít ruku v ruce, musí se navzájem doplňovat. Jedna nebo i obě vás budou stát nějaké peníze. Pokud ale budete dělat pořádně jen jednu z nich, nezanedbatelná část z těch peněz prohučí komínem faktur vyhledávačů a nejrůznějších koncentrátorů.

A přitom nemusí nutně. Jde to.

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎