SEO je vlastně "optimalizace nalezitelnosti"
SEO = Search Engine Optimization => jedná se o docela široký a samostatný obor. Obor, který se vyvíjí ze dne na den. Tady si opravdu můžu být jisti, že „Co platilo včera, dnes již platit nemusí.“ Současně je to v češtině trochu zkomolenina. Zkratka SEO již tu Optimalizaci obsahuje. Takže vlastně říkáme, že optimalizujeme optimalizaci. Významově tedy nesmysl, přesto si rozumíme. Shrnuji tedy – jako tvůrce WEB stránek mám zájem, aby právě ty moje byly dobře viditelné = hledatelné vyhledávači typu Google, v našem regionu Seznam, ale i Bing, Baidu nebo třeba i DuckDuckGo.
Disciplína Search Engine Optimization / SEO optimalizace má za úkol mi pomoci při tvorbě mých WEB stránek v tom, aby efekt mé práce byl maximalizován, aby moje WEB stránky byly co nejlépe nalezitelné, co nejvýše v hodnocení vyhledávačů. Děje se tak že využívám znalosti o algoritmech vyhledávačů ve spojení s analýzou zájmů klienta. To podtržení je důležité. Bez závěrečné části věty jen pracuji. Bez efektu.
Tedy- co to je optimalizace nalezitelnosti?
Vyhledávače sice prohledávají veškerý obsah mé WWW stránky, ale primárně mají zájem o text. A o text který má velký význam pro čtenáře. Zjišťují například díky prokliku, jak je obsah kvalitní, jak dlouho ho čtenáři čtou. A také je zajímá, jestli čtenáři zůstávají na konkrétním WEBu a jiných stránkách s dalším obsahem. Slova použitá u popisu obrázků zase pomohou pochopit vazby mezi obrázkem a textem. Monitorují spoustu indicií, proč zrovna tenhle text je ten nejlepší k danému tématu. To vše si vyhledávače uchovají, porovnají s konkurencí a následně „přetaví“ do pořadí a úryvků textů. No a my, čtenáři potom u hledaného slovního spojení vidíme výsledky.
Máte SEO optimalizátora? A můžu ho vidět?
SEO OPTIMALIZACE je tedy činnost „SEO Optimalizátora“ (tohle spojení už dává smysl 😊), jehož hlavním úkolem je zajistit, aby můj text, můj obsah WEB stránky byl napsaný správně. Je maximálně žádoucí, abych napsal takový text, který maximálně splňuje požadavky na informace u mých čtenářů. A pokud je nejdůležitější skupina zákazníků třeba z Plzně nebo z Prahy? Pak musí být aktivita zaměřena zvláště na SEO Optimalizace pro Prahu. Například.
Nutno podotknout, že tuto činnost budete jako spolupracovník nebo autor realizovat více-méně trvale. Protože konkurence dělá s vysokou pravděpodobností totéž. Víme, že pořadí na prvních příčkách vyhledávačů je velmi žádanou komoditou a je potřeba si toto pořadí odpracovat, zasloužit. Zcela jistě se vy živíte něčím, co vás dělá unikátním a proč si vás zákazníci váží. A vy to chcete dát světu vědět. Na šedesátém místě v pořadí vyhledávače Google nebo Seznam.cz se vám to moc nepovede. Raději byste měli nechat pracovat SEO Optimalizátora na tom, aby SEO Optimalizace vašich WEB stránek dávala dobré výsledky. Trvale.