SEO optimalizace

SEO je vlastně "optimalizace nalezitelnosti"

SEO = Search Engine Optimization => jedná se o docela široký a samostatný obor. Obor, který se vyvíjí ze dne na den. Tady si opravdu můžu být jisti, že „Co platilo včera, dnes již platit nemusí.“ Současně je to v češtině trochu zkomolenina. Zkratka SEO již tu Optimalizaci obsahuje. Takže vlastně říkáme, že optimalizujeme optimalizaci. Významově tedy nesmysl, přesto si rozumíme. Shrnuji tedy – jako tvůrce WEB stránek mám zájem, aby právě ty moje byly dobře viditelné = hledatelné vyhledávači typu Google, v našem regionu Seznam, ale i Bing, Baidu nebo třeba i DuckDuckGo

Disciplína Search Engine Optimization / SEO optimalizace má za úkol mi pomoci při tvorbě mých WEB stránek v tom, aby efekt mé práce byl maximalizován. Aby moje WEB stránky byly co nejlépe nalezitelné, co nejvýše v hodnocení vyhledávačů. Děje se to tak, že jako SEO Optimalizátor využívám znalosti o algoritmech vyhledávačů ve spojení s analýzou zájmů klienta. To podtržení je důležité. Bez závěrečné části věty jen pracuji. Bez efektu.

Google EEAT with Trust as the key

SEO Optimalizace je když:

Co je obsahem SEO optimalizace:

Obsah WEB stránek musí být zajímavý, čtivý, musí čtenáři přinášet reálnou hodnotu, znalost, poučení. SEO optimalizace, v rozsahu zaměření na klíčová slova, optimalizaci obsahu a struktury webu, rychlost načítání, využití backlinků a sociálních médií a mnoha dalších faktorů zajišťují, že web získává vysoké pozice u vyhledávačů. Správná SEO optimalizace má v dnešní vysoce konkurenční době zásadní vliv na úspěch vašeho online podnikání. Už z tohoto pohledu je zřejmé, že SEO optimalizace je něco jako multi-oborový komplexní přístup k obsahu stránek se snahou maximálně splnit uvedené (a spoustu dalších) požadavky. Nicméně celkově můžeme SEO optimalizaci shrnout do následujících skupin:

1. ON-PAGE faktory SEO Optimalizace:

ONPAGE faktory jsou vlastně to všechno, co můžete ovlivnit vy sami, nebo váš tvůrce/dodavatel WEB stránek při jejich tvorbě, 100% pod vaší kontrolou. Je to reálný obsah, který robot od Google, Seznam, nebo Binq projde při indexaci a vyhodnocuje přidanou hodnotu pro čtenáře, návštěvníka:

2. OFF-PAGE faktory SEO Optimalizace:

OFFPAGE faktory míří do databází samotných vyhledávačů. Jak jsou samotné stránky historicky kvalitní nebo jak dlouho poskytují informace čtenářům. Je jejich obsah natolik kvalitní, že jsou na jiném místě citovány? Je zmíněn nebo i citován samotný autor? Dlouhodobé působení (a kvalita) zvyšuje hodnotu a důležitost OFFPAGE faktorů. Reálnou hodnotu, kterou získáváte svou prací a SEO optimalizací:

3. TECHNICKÉ faktory SEO Optimalizace:

Na trhu je obrovské množství nástrojů na realizaci WEB stránek. Spousta zájemců o podíl na online prostoru tak získává dojem, že stačí si jen některý vybrat a ony se ty stránky dnes vlastně dají dělat velmi jednoduše a bez zbytečného zdržování. ANO. Je to tak. Až na drobnost, že pro vyhledávače dnes o vašem pořadí a vyditelnosti rozhodují detaily. Zkuste použít veřejně dostupný nástroj na hodnocení kvality WEB stránek og Google – PageSpeed Insights
Jsou některé, nebo dokonce všechny technické parametry vašeho WEBu v červených hodnotách? Pak asi někdo zanedbal technické faktory SEO Optimalizace. Nebo jim nepřikládal význam:

4. Místní / Lokální faktory SEO Optimalizace:

Pokud poskytujete služby, nebo nabízíte produkty, které mají lokální charakter, tak tohle je váš velmi důležitý „píseček“. Provozujete restauraci v Plzni, Brně nebo v Cínovci? Pak asi pro vás nemá velký smysl konkurovat restauracím v Praze nebo Olomouci. Máte tedy velkou šanci být vidět pro toho, kdo hledá místní restauraci a obsah vašich WEB stránek tomu musí odpovídat. Poskytujete služby, jejich cenu ovlivňuje cena dopravy – tak na tom budete úplně stejně! Nemá smysl nabízet vaše služby do míst, kde dopravné bude vyšší než cena vaší služby. Reflektuje tuto situaci obsah vašich stránek?

Tedy- co to je ta optimalizace nalezitelnosti?

Vyhledávače sice prohledávají veškerý obsah mé WWW stránky, ale primárně mají zájem o text. A o text který má velký význam pro čtenáře. Zjišťují například díky prokliku, jak je obsah kvalitní, jak dlouho ho čtenáři čtou. A také je zajímá, jestli čtenáři zůstávají na konkrétním WEBu a jiných stránkách s dalším obsahem. Slova použitá u popisu obrázků zase pomohou pochopit vazby mezi obrázkem a textem. Monitorují spoustu indicií, proč zrovna tenhle text je ten nejlepší k danému tématu. To vše si vyhledávače uchovají, porovnají s konkurencí a následně „přetaví“ do pořadí a úryvků textů. No a my, čtenáři potom u hledaného slovního spojení vidíme výsledky. 

Máte SEO optimalizátora? A můžu ho vidět?

SEO OPTIMALIZACE je tedy činnost „SEO Optimalizátora“ (tohle spojení už ale dává smysl 😊), jehož hlavním úkolem je zajistit, aby můj text, můj obsah WEB stránky byl napsaný správně. Je maximálně žádoucí, abych napsal takový text, který maximálně splňuje požadavky na informace u mých čtenářů. A pokud je nejdůležitější skupina zákazníků třeba z Plzně nebo z Prahy? Pak musí být aktivita zaměřena zvláště na SEO Optimalizace pro Prahu. Například. 

Nutno podotknout, že tuto činnost budete jako spolupracovník nebo autor realizovat více-méně trvale. Protože konkurence dělá s vysokou pravděpodobností totéž. Víme, že pořadí na prvních příčkách vyhledávačů je velmi žádanou komoditou a je potřeba si toto pořadí odpracovat, zasloužit. Zcela jistě se vy živíte něčím, co vás dělá unikátním a proč si vás zákazníci váží. A vy to chcete dát světu vědět. Na šedesátém místě v pořadí vyhledávače Google nebo Seznam.cz se vám to moc nepovede. Raději byste měli nechat pracovat SEO Optimalizátora na tom, aby SEO Optimalizace vašich WEB stránek dávala dobré výsledky. Trvale.

Další články

Ivo Ščuka fotografie

Zadejte svůj email 📧, odhlásit se můžete vždy 😎