Co je Google AdSense

Jistě se často na WEB stránkách setkáte s bannerem, který má v pravém roku takový malý trojúhelníček. Ano, právě jste se seznámil s Google AdSense.

Co je Google AdSense? - Google vlastní reklama na vašich stránkách

Docela často na WEB stránkách setkám s postranním bannerem, který má v pravém roku takový malý trojúhelníček. Ano, právě jsem se potkal s Google AdSense reklamou. Detailní popis celého systému naleznete přímo u Google. I dnes se můžu setkat s WEB stránkami, které jsou od shora až dolů napsané z jediného důvodu = zobrazovat reklamu. Samozřejmě, tvůrci takovéto stránky dnes musí pracovat úplně jinak, než před deseti (a více) lety. Tehdy stačilo vygenerovat rozumně vypadající stránky a obalit je reklamou. Na druhou stranu i v dnešní době je pro spoustu tvůrců WEB obsahu přivýdělek pomocí reklamy zajímavý. A naopak – pořád je dost marketingových oddělení ve firmách, které se takto mohou zobrazovat třeba právě na mé stránce. Právě proto, že do mého podnikání nabízí odpovídající produkty nebo služby. A Google AdSense je nástroj od Google, který mi bude pomíhat s administrací obsahu. 

Google AdSense administrace

Pracovní prostředí je dnes pro uživatele/administrátora v rámci Google již značně unifikované. Jako běžný administrátor nebudu mít žádný problém se v tomto prostředí orientovat. Stejně tak dnes již funguje integrace v rámci Universal Analytics i Google Analytics 4 – GA4. Můžu tedy velmi efektivně analyzovat v případě Google Adsense například nejlepší umístění reklamních bannerů podle efektivity prokliků.

Google AdSense využití

Na druhou stranu je žádoucí si uvědomit, že proklikem=> vlastně konverzí ale na cizí reklamní sdělení mi odchází návštěvník z mého WEBu jinam. Pokud jsou tedy zrovna ty vaše stránky zaměřeny na získávání prokliků v rámci systému Google AdSense a přivýdělek, pak je vše v naprostém pořádku. Co když ale já WEB stránky tvořím pro prezentaci mého vlastního obsahu a know-how? A čtenář ty mé stránky navštívil i díky klíčovému slovu v textu stránky? Pak je dobré si uvědomit, že jsem proklikem čtenáře efektivně ztratil. Samozřejmě, při vědomí si všech ostatních parametrů, jako je počet navštívených stránek, doba strávená na WEBu, atd. Prostě ovlivňujete své vlastní, možná úspěšně optimalizované SEO tím, že posíláte svého čtenáře jinam.

Štítky:  

Sdílej :

SEO akademie

Využijte sílu SEO a PPC s naší akademií

Objevte nejnovější trendy a osvojte si strategie, které vám pomohou dosáhnout vynikajících výsledků ve vyhledávačích i placených reklamních kampaních

GA4

GA4 – Google Analytics; Google mění náhled na analytiku

Copywriting a SEO

Copywriting a PR texty

co je to SERP

Co je to SERP