" Vytvářením užitečného , spolehlivého obsahu, zaměřeného na lidi".
Ano vím, opakuji se, ale ono je to pořád to nejdůležitější. Ten váš obsah musí mít pro někoho svoji hodnotu. A když těch čtenářů bude hodně, pak to ocení i Goolge, ale i ostatní vyhledávače a jednou i umělá inteligence…
Při tvorbě obsahu uvažujte nad:
Stručná strategie pro úspěch u generative AI dle SEJ.
Samozřejmě SEO komunita se snaží analyzovat výsledky Generativní AI. Následující hodnocení, chtete-li kroky vychází z postupu definovaného v rámci článku na www.searchenginejournal.com v tomto případě zaměřené na propagaci vaší značky nebo produktu. Pojďme rovnou na to:
1️⃣ Použijte generativní AI, abyste se dozvěděli co ví o vaší značce/produktu.
Určitě dobrý nápad. Jednoduše se zeptat, co o mě a mém produktu/službě ví AI?
– Řekni mi o [společnosti]/[produktu].
– Jaké jsou nejlepší značky v [moje podnikání] a proč? [ČR je malý trh. Ptáme se na ČR, nebo EU, nebo?]
– Jaké jsou výhody a nevýhody [společnosti]/[produktu]?
Podle rozsahu a zaměření odpovědí se dá +- zjistit, který obsah a odkud je o vaší společnosti nebo službě pro AI důležitý a proč.
2️⃣ Zajistěte, aby LLM mohly procházet váš web.
Zdá se jednoduchá rada, ale velmi důležitá a v ní se často chybuje!
3️⃣ Používejte důvěryhodné citace a statistiky v obsahu.
Přidání statistiky a nebo citace odborníka zvyšuje pravděpodobnost zobrazení v rámci odpovědi LLM chatbota (prý) až v řádu desítek procent.
4️⃣ Snažte se být vidět v obsahu databází a fór
Ne vtipů, ale diskusí. Zde je logika jasná = nezávislé a kvalitní reference. A pozitivní. Vím že v komunitě B2B je Blog/Forum často vnímán jako velmi nejistá až riskantní MKT strategie z důvodu možných negativních referencí. Ono to ale má právě i tuto druhou stránku. Pokud existuje zmínka na nezávislém fóru, její hodnota je extrémně vysoká. Tak si to přeberte, jestli zrovna ve vašem případě má smysl se o tato odborná fóra pokoušet, starat se a zahrnout je do MKT plánu, nebo nikoliv.
5️⃣ Vyšperkujte si stránku "O nás".
Tohle mě tedy docela překvapilo, ale logiku to má. Pokud píšete o sobě a svých produktech, pak je popisuje někdo (vy), kdo si za tou informací stojí. Tedy lze informace použít bez rizika pro proces pochopení, co má WEB a poskytovatel prezentovat, co dělá a proč. Pozor, to neznamená – nejlepší, nejlacinější, nejrychlejší.
6️⃣ Zaměřte se na "Long Tail Words"
Co to je popisuji jinde. Pokud pro LLM nabídnete na jedné stránce komplexní řešení složitějšího problému, využije ji s vyšší pravděpodobností než jiný WEB nebo kombinaci WEBů. Protože má jistotu, že tohle patří k sobě. Proti tomu jde samozřejmě četnost vyhledávání takového komplexního problému/řešení. To je právě ono. To si musíte udělat Analýzu klíčových slov a vše co s touto strategií souvisí.
7️⃣ Sledujte svoji analytiku - Google Search Console, GA4 a další analytické nástroje.
Přivádí k vám AI návštěvnost? Super – víte proč, jaké informace uživatelé asi hledali? Co je přivedlo k vám, jde to otestovat? Dá se na tom stavět? Je to vaše hodnota? ATD.
8️⃣ EXPERIMENTUJTE !
Sami nebo s pomocí SEO specialisty. Zatím je to ta nejlepší rada, kterou můžete dostat.