Copywriting a PR texty

Klávesnice Ivo Ščuka

Tohle není obrázek z fotobanky a ani jinak „koupený“. Tohle je moje skutečná klánesnice. Taky podle toho vypadá… Po pravdě řečeno, hned, jak jsem tu fotku upravil do rozumného formátu jsem si šel klávesnici vyčistit. No ono to vlastně není pravda, protože jsem nejprve dopsal tenhle článek.😊

V rámci komunikace s jedním časopisem jsem použil větu „Kdo mě zná tak ví, že jsem psavec“. Tím označením jsem myslel, že ve věku Internetu je rychlé čtení krátkých zpráv to, co většina z nás dělá 80% času na telefonu a možná i více. A to, co je potřeba udělat v součinnosti se zadavatelem textů je uvědomit si, že zaujmout textem čtenáře máme šanci jen dvakrát. 

Poprvé – když text indexuje vyhledávač typu Google nebo Seznam, Yahoo a další. 

podruhé, když na můj odkaz klikne skutečný čtenář. Skvělého výsledku dosáhnu jen při dobrém fungování obou podmínek. Můžu se umístit na skvělém místě vyhledávače v rámci SEO optimalizace mých textů, ale když to nebude ke čtení, tak čtenář uteče do třech vteřin. Když napíši slohovou práci nebo fejeton který bude příjemný na čtení, asi ten text nikdo nenajde, vyhledávač ho zařadí na 60+ místo. Musím skloubit obě dvě zmíněné disciplíny dohromady. 

Jenže nejen internetem živ je člověk. Když budu chtít napsat návod nebo popis výrobku nebo služby, se stručností si moc nevystačím, klienti vás pak zahltí telefonáty nebo na vašem Chatu. V tom lepším případě. V tom horším napíšou na FB nebo jinam, že to řešení nefunguje. Že si nepřečetli 50ti stránkový návod? No kdy jste takový naposledy četli vy?

SEO technické stránce textů – klíčová slova, správné umístění titulků, objem textu a jeho členění, tak to necháme na jindy.. . . 

Co tedy vnímat pod označením Copywriting a PR texty?

Ve vašem podnikání jste určitě jednička, maximálně dvojka. A máte dost času a energie na to, aby i ty vaše texty byly na jedničku, maximálně na dvojku? Velmi často se setkávám s tím, že odborník dokonce velmi špatně nese fakt, že by měl své texty psát pro normální lidi. Samozřejmě, pokud má text obsahovat odborný název produktu, pak je potřeba ho tam mít. Ale co ten zbytek textu – dizertační práce nebo má text prodávat?

Odpovězte si sami a konejte podle toho.

Další články

SEO optimalizátor

Vysvětlení toho názvu je jednoduché. SEO - Search Engine Optimisation a Optimalizátor je zkomolenina češtiny. Ani nevím,...

Návrhy klíčových slov

Návrhy klíčových slov jsou podmínkou fungování WEBu. Klíčová slova se rozdělují na ta, která použijeme u PPC...

Google Tag Manager návod

Google tag manager ADMIN prostředí pro správu značek a kódu systémů, které jsou potřeba pro součinnost WEB...

Jednou za čas info do mailu?

Tak ho zadejte, odhlásit se můžete vždy 📧